headerLogo2b-18pt-myriadpro

Tekne Binilmeye Hazır! - Sonsöz

Biz de Haklıyız

46 image11511 asherah goddess idol longKatolik ilahiyatçılar, Meryem hakkında öğrettiklerinin Kutsal Kitap Hıristiyanlığını temsil ettiğine inanmanızı isterler. Derler ki, “Kutsal Kitap da doğru, Katolik dogma da doğru.” Peki, gerçek nedir?

Katoliklik inancında Meryem’e gösterilen bağlılık, Tanrı için kötü Kral Manaşşe’nin Sur tanrıçası Aşera’ya gösterdiği tapınmadan daha az rahatsız edici değildir. Onun bir sureti yapılıp tapınağa yerleştirilmişti. “Manaşşe yaptırdığı Aşera putunu RAB'bin Tapınağı'na yerleştirdi.” (2.Krallar 21:7, Eski Antlaşma). Bu günahtan ötürü Tanrı halkının başına bir felaket getirdi. “Yahuda Kralı Manaşşe bu iğrenç işleri yaptığı, kendisinden önceki Amorlular'dan daha çok kötülük ettiği, putlar dikerek Yahudalılar'ı günaha sürüklediği için İsrail'in Tanrısı RAB, 'Yeruşalim'in ve Yahuda'nın başına öyle bir felaket getireceğim ki, duyanların hepsi şaşkına dönecek diyor, 'Samiriye'yi ve Ahav'ın soyunu nasıl cezalandırdımsa, Yeruşalim'i cezalandırırken de aynı ölçü ipini, aynı çekülü kullanacağım. Bir adam tabağını nasıl temizler, silip yüzüstü kapatırsa, Yeruşalim'i de öyle silip süpüreceğim.” (2.Krallar 21:11-13, Eski Antlaşma)

Aynı şekilde, Katolik Kilisesi kendi elleriyle oluşturduğu, Meryem adında bir put yaptı. Resmi hemen hemen her Roma Katolik Kilisesi’nde bulunabilir. Sevdiklerimin çoğunun evinde bulunuyor; mutfaklarında, oturma odalarında, yatak odalarında. Amcalarım cüzdanlarında resmini taşıyorlar. Aynı şekilde, teyzelerim de gittikleri her yere onun resmini götürüyorlar. İhtiyaç duyduklarında Meryem’e yakarıyorlar. Nasıl mı biliyorum? Gördüm, duydum ve hayatmın kısa bir bölümünde ben de buna inandım.

Katolik Kilisesi Meryem’i Tanrı’nın tahtında oturtuyor! (Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraf 1053.) (Papa X. Pius X, Ad Diem Illum Laetissimum, No. 14). Bu durumda Katolik Kilisesi Meryem’in göksel yüceltilmesinin başladığını söylüyor bizlere. (Papa XII. Pius, Munificentissim Deus, No. 20). Katolik Kilisesi tarafından tanımlandığı haliyle, Meryem, mükemmelik, güç ve başarı konusunda Tanrı’dan ayırt edilemez. İkisi ancak derece açısından farklılar. Meryem’in bu şekilde Kutsal Kitap’a aykırı olarak resmedilmesi dehşet verici bir şeydir!!!

Gerçek Meryem

47 image5500 pray worship blue 45Kutsal Kitap’taki Meryem resmiyle, Roma Katolik öğretişi büyük farklılıklar gösterir. İncil’de Meryem’in alçakgönüllü bir kul olmaktan memnun olduğunu görüyoruz. Tanrı’yı Kurtarıcısı olarak tanımaktan hoşnut olan bir günahkar olduğunu kabul etti. Meryem’in Kurtarıcısı Tanrı’ydı. Yanlış bir şekilde resmedildiğini söyleyecek ilk kişi kendisidir. Şayet bugün konuşabilecek olsaydı, insanların kendisine gösterdikleri ilgi ve hayranlığın kendisini ne kadar şaşırttığını söylerdi. Şu sözler yeterli olmalıdır:

“Meryem de şöyle dedi: ‘Canım Rab'bi yüceltir; Ruhum, Kurtarıcım Tanrı sayesinde sevinçle coşar. Çünkü O, sıradan biri olan kuluyla ilgilendi.’” (Luka 1:46-48)

Meryem’e gösterilecek en büyük saygısızlık, Kurtarıcısı’nı, sadece Tanrı’ya ait olan ünvan niteliklerinden soyup, bunlarla Meryem’i süslemek olacaktır! Örneğin; Katolikler’e Meryem’e şöyle dua etmeleri için izin veriliyor: “…dualarınla [Meryem] canlarımızı ölümden kurtaracaksın.” (Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraf 966.)

Fatima, Portekiz, 13 Mayıs 1982 (Fatima, Portekiz’de bir köyün ismidir. Bir de Meryem'e atfedilen bir unvandır.)

Efendimiz Fatima’nın Bazilikasının yükseltilmiş podyumunda duran Papa II. John Paul büyük bir kalabalığa bakmaktaydı. Karşısında 200.000’in üzerinde Katolik toplanmıştı.  Konuşmasına başlarken hem Katolik Kilise, hem de Papa için tarihsel bir andı:

“Bugün buradayım çünkü, geçen yıl bugün, Roma’da Aziz Petrus Meydanı’nda, gizemli bir rastlantı sonucu 13 Mayıs 1917’de gerçekleşen birinci Fatima’nın görünmesinin yıldönümüyle aynı zamanda, hayatıma yönelik bir saldırı oldu.” (Katolik Kilisesi 1830’dan başlamak üzere Meryem’in dünyada görünmeye başladığına inanıyor. Bu görünümlerin gerçek vahiy olduğunu açıklıyorlar. [Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraf 67.] Bu görünümler aracılığıyla, Meryem, Katolikleri, sözde tövbeye, günahlarını affettirmek için pişmanlık eylemleri yapmaya çağırıyor ve Katolik inancı altında kendisine verilen ünvanlara göre insanların kendisine daha büyük bağlılık göstermelerini istiyor. 48 image11513 scapular 45Papa XXII. John’a bir görünümünde Meryem’in Katoliklere omuz örtüsü giymeleri talimatını verdiği kabul edilir. Omuz örtüsü, genellikle, üzerinde resimler olan iki tane kare şeklinde kahverengi kumaş parçasından oluşur, bir iple birbirine bağlıdır ve boyna asılır. Meryem, omuz örtüsünü takmış halde ölen bu Papa’ya, ölümden sonra birinci Cumartesi araftan kurtarılacağı sözünü vermiş.)

Papa II. John Paul’un Fatima’ya ziyareti 1981 yılında hayatına yönelik olarak gerçekleştirilen saldırıdan sonraki sözlere dökülmemiş vaadin gerçekleştirilmesiydi. Papa, bilincini kazanır kazanmaz ilk düşüncelerinin Fatima Efendimiz hakkında olduğunu söyledi. Daha sonra, saldırının birinci yıldönümünde Fatima’yı ziyaret etmeye karar verdi. Bu ziyaretin amacı, Papa’nın sözleriyle; “…beni tehlikeden kurtardığı için göksel Annem’in yüreğine şükranlarımı sunmak. Olan biten her şeyde -bunu tekrar tekrar söylemekten yorulmuyorum- Efendimiz’in özel anne korumasını hissettim.” (Papa II. John Paul, Portekiz: Fatima Paylaşımı, Boston: St Paul’s Edition, 1983, s. 49-50)

Bir yıl önce, Mehmet Ali Ağca tetiği çektiğinde bir mucizenin gerçekleştiğinden emindi. “Bir el ateş etti,” dedi Papa, “başka bir el ise kurşunu yönlendirdi.” Papa, kurşunu yönlendiren elin Meryem’e ait olduğundan emindi.