Not: Sol sütunda sıralanan referanslar Katolik Kilisesi Katekizmi’nden alınmıştır. Papa II. John Paul bunu, ‘Katolik doktrininin tümünün bir özeti’ olarak tarif etmiştir. Katolik Kilisesi’nin kendi inanç ve uygulamaları hakkında resmi derlemesidir. Sağ sütundaki referanslar ise Kutsal Kitap’tandır. Farklı bir şey söylenmediği sürece tüm referanslar İncil’den alınmıştır.
KATOLİK KİLİSESİ ÖĞRETİŞLERİ: |
KUTSAL KİTAP’IN ÖĞRETİŞLERİ |
1. Aklanma, ilk günahın ortadan |
Aklanma Tanrı’nın, günahkarı kendi |
2. İlk aklanma vaftiz yoluyla gerçekleşir. [1262-1274] |
Aklanma ancak iman aracılığıyla olur. (Romalılar 3:28) |
3. Yetişkinlerin aklanma için iman ve iyi işler aracılığıyla hazırlanması gerekir. [1247-1249] |
Tanrı, inanan tanrısız günahkarları aklar. (Romalılar 4:5). İyi işler kurtuluşun nedeni değil, sonucudur. (Efesliler 2:8-10) |
4. Aklanan, kendi başına Tanrı’nın gözünde güzel ve kutsaldır. [1992, 1999-2000, 2024] |
Aklanan Mesih’te Tanrı huzurunda kutsal ve kusursuzdur. (Efesliler 1:1-14) |
5. Aklanma sakramentler ve iyi işler aracılığıyla ilerletilebilir. [1212, 1392, 2010] |
Aklanma, Tanrı’nın yetkin doğruluğunun insana verilmesidir. (2.Korintliler 5:21). Mesih’te imanlı eksiksiz kılınmıştır. |
6. Aklanma ölümlü günah nedeniyle kaybedilebilir. [1033, 1855, 1874] |
Aklanma kaybedilemez. Tanrı’nın akladıkları Tanrı’nın gazabından korunacaklar. (Romalılar 5: 8-9) |
7. Ölümlü günahın suçuna sahip Katolikler günahın affedilmesi için rahibin önerdiği kefaret sakramentiyle aklanırlar. [980, 1446] |
İkinci bir aklanma yoktur. Tanrı akladıklarını aynı zamanda yüceltecektir. (Romalılar 8: 30) |
8. Günahın sonsuz sonuçlarından kurtulmak hayat boyu süren bir süreçtir. [161-162, 1254-1255] |
Günahın sonsuz sonuçlarından kurtuluş, Tanrı’nın aklamasıyla anında gerçekleşir ve güvence altında olan bir eylemdir. |
9. Kurtuluş, imanla gelen lütuf ile iyi işler ve sakramentlere katılımın işbirliğiyle gerçekleşir. [183, 1129, 1815, 2002] |
Kurtuluş, işlerden ayrı olarak, ancak lütuf aracılığıyla elde edilir (Efesliler 2:8-9). İyi işler kurtuluşun nedeni değil, sonucudur. (Efesliler 2:10) |
10. İman, Tanrı’ya inanç ve Kilisenin inanç adına önerdiklerinin tümünü sıkı sıkıya kabul etmektir. [181-182, 1814] |
Kurtaran iman, insanın kendisini Rab ve Kurtarıcı olarak Mesih’e adamasıdır. |
11. Kutsallaştıran lütuf cana özgü doğa üstü bir eğilimdir. Bir niteliktir, canı yetkinleştiren [1999-2000] |
Lütuf Tanrı’nın hak edilmeyen iyiliğidir. |
12. Sakramentler lütfun devamlı akışını sağlamak için gerekli kanallardır. Yapılan törenle lütuf bahşederler. [1127-1129] |
Tanrı’nın çocuğu sürekli olarak |
13. Lütuf iyi işlerle hak edilir. [2010, 2027] |
Lütuf karşılıksız bir armağandır. |
14. Bağışlanabilir günahlar sonsuz |
Her günah sonsuz ölümle |
15. Ciddi günahların bir rahibe itiraf edilmesi gerekir. [1456-1457] |
Günahın doğrudan Tanrı’ya itiraf |
16. Rahip, yargıç gibi günahı bağışlar. |
Tanrı dışında kimse günahı |
17. Günah suçu bağışlansa bile, |
Tanrı günahı bağışladığında, tamamıyla |
18. Kefaret eylemleri günahın Araf’ta |
İsa tüm günahların karşılığını yetkin bir |
19. Kilise tarafından günahların
|
İsa imanlıları günahlarından kanıyla |
20. Araf günahı bağışlatmak ve |
Araf yoktur. İsa günahlar için çarmıhta |
21. Arafta acı çeken zavallı canlara |
Mesih’te ölenlerin yardıma ihtiyacı |
22. Kimse cennette sonsuz yaşama sahip olup olmayacağını bilemez. [1036, 2005] |
İmanlı, Tanrı Sözü aracılığıyla cennette |
23. Cennette sonsuz yaşam hak edilen bir ödüldür. [1821, 2010] |
Cennette sonsuz yaşam Tanrı’nın |
24. Roma Katolik Kilisesi kurtuluş için gereklidir. [846] |
Rab İsa Mesih dışında başka bir yerde |