headerLogo2b-18pt-myriadpro

Kutsal Kitap Batıl İnançlar Hakkında Ne Söylüyor?

Kirliydi!

04 wall131 some can be reached and sat on dark 45Yahudi yasasına göre bu bahtsız kadının hastalığı onu kirli yapıyordu. Bu da tapınmak için tapınağa giremeyeceği anlamına geliyordu. Kimseye dokunamazdı yoksa o kişiler de bütün gün boyunca kirli sayılırlardı. Kadın bir sandalyeye otursa sandalye de aynı şekilde kirli sayılırdı, vs. Kadın, içinde bulunduğu durumdan dolayı insanlar ve Tanrı’yla normal bir ilişki kuramazdı.

Bu hastalığın çaresi yoktu. Çare bulmak için bütün sahip olduklarını harcamıştı ama durumu daha da kötüleşmişti. O dönemdeki doktorlar ona yardım edemiyordu. Onlarla kıyasladığımızda Büyük Doktor’un yapabildiklerini görüyoruz. Bunu söylemek istiyorum çünkü daha önce doğru ve yanlışı ayırt etmek için İsa Mesih’e danışmanızı önermiştim. İsa bu kadın için yaptıklarını sizin için de yapabilir. Bunu unutmayın. Neyle mücadele ederseniz edin, ne acı ve sıkıntı yaşıyor olursanız olun İsa tek çaredir. O yaşıyor. Rab’dir. Kurtarıcı’dır. Şu anda taşıyamadığınız ne ihtiyacınız varsa O bunu karşılayabilir.

Söylediğim gibi, bu hikâyeyi yanıtım içine almak istedim çünkü batıl inançlarla ilgili bir hikayedir. İsrail’de İsa’nın dünyada olduğu sırada İsrail’de bir batıl inanç vardı. İster kâhin, ister haham olsun büyük bir adamın giysisinde güç olduğuna inanırlardı. Bu dayanağı olmayan bir batıl inançtı. Kimse başka birinin giysisine dokunarak iyileşemezdi fakat bu batıl inanç çaresiz olan insanlara bir nebze de olsa umut veriyordu. Fakat burada ilginç olan bu kadının İsa’nın giysisine dokunduğu zaman iyileşmiş olmasıdır!

“Giysilerime kim dokundu?”

05 image4035 god relation touch know 77 45İsa bir şifa mucizesinin olduğunun farkındaydı. İsa kendisinden bu kadına güç aktığını hissetti, nitekim bu olay büyük bir kalabalığın içinde gerçekleşmiş olduğu halde kadının kim olduğunu biliyordu. İsa’nın sorduğu soru Tanrı’nın Aden Bahçesi’nde Adem ve Havva’ya sorduğu soruya benziyor. Tanrı’ya karşı işledikleri günahın Kutsal Kitap’ta anlatılan hikâyesini biliyor musunuz? Günah işlediler, sonra da en yakın çalılıkların arkasına saklandılar.

“Derken, günün serinliğinde bahçede yürüyen RAB Tanrı'nın sesini duydular. O'ndan kaçıp ağaçların arasına gizlendiler. RAB Tanrı Adem'e, ‘Neredesin?’ diye seslendi.” (Yaratılışı 3: 8-9, Eski Antlaşma)

Tanrı, Adem’in nerede olduğunu bilmediği için mi bu soruyu sorma ihtiyacı duydu? Tabii ki, hayır. Adem ve Havva’nın nerede olduklarını ve neden oldukları yerde olduklarını bilmelerini istiyordu. Neden artık Tanrı’ya yakın bir paydaşlıkları yoktu oysa günün serinliğinde Tanrı’yla dolaşma adetleri vardı.

İsa’nın durumunda öyle değildir!

Hikayemizde İsa kadının kim olduğunu biliyordu ama kadının kalabalıkta kaybolmak yerine yanına gelmesini istiyordu. Kadın, büyük olasılıkla, yasaya aykırı olduğu halde olduğu yerde olmaktan ve yaptığı şeyi yapmaktan dolayı utanç duyuyordu. Kadının dokunuşu kirli sayılıyordu ve dokunduğu herkesi kirletebilirdi. Davranışıyla İsa’yı kirleteceğini düşünmüş müydü? Sanırım evet. Kadın, dokunuşuyla İsa’nın kirlenemeyeceğini bilmiyordu çünkü İsa kirli olan kişilere temizlik ve yaşamlarına bütünlük verir. Ölüm tepesinde yaptığı da tam olarak budur. Çarmıhta kirliliğimizi ve günahımızı taşıdı, bizlere kendi temizliğini, kutsallığını ve sonsuz yaşamını verdi. Sonra da ölümden dirildi. Bu da, tıpkı Tevrat ve Zebur’da önceden bildirildiği gibi tam üç gün sonra gerçekleşti. İsa’nın durumunda Zebur’da kirli olmakla ilgili söylenenler geçerli değildi. Zebur’da temiz bir şey kirli olan bir şeye dokunduğunda, temiz olanın da kirlendiği yazılmıştır. İsa’nın durumunda öyle değildir. Daha önce söylediğim gibi İsa’nın temizlik aktardığı mucizelerin ayrıntıları, bizi günahımızdan arındırdığı zaman getirdiği ruhsal iyileşmeye paraleldir.

06 image10761 superstition cross fingers gray 45İsa başka neden onunla konuşmak istemiş olabilir? Batıl inançlarla gerçek yani O’na iman arasındaki farkı görmesini istiyordu. Giydiği giysinin sihirli bir yanı olmadığını bilmesini istiyordu. Kumaşın değil, imanının iyileştirdiğini bilmesini istiyordu. Bir sonraki nedenin altını çizin. Batıl inançlara inanmaya devam etmemesi için kendisini iyileştirenin imanı olduğunu söylemek istiyordu.

Yine De Gelelim

Bu iyileşen kadın imanını nasıl gösterdi? İsa’ya yaklaştığında İsa’nın kendisini iyileştireceğine imanı vardı. O’na dokunduğu zaman da imanını gösterdi. Giysilerinde sihirli bir güç varmış gibi, onlara odaklanmıştı fakat Tanrı imanı olgun olmadığı halde imanına karşılık verecek kadar lütufkârdı. Fakat sonra İsa’nın ayaklarına kapanarak olgunluk gösterdi, değil mi? Bunu yaptığında İsa’yı kötü bir duruma düşürmüş olacağını ve kirli olduğu bir zamanda toplum içine çıkma sonucunda Yahudi yasasının cezasına çarptırılacağını düşünmüş olabilir. Yine de gelmişti. Şifa almak için yanlış bir yöntem kullanması nedeniyle İsa’nın kendisinden hoşnut olmadığını düşünmüş olabilir. Bu olasılığa karşın gelmişti. İsa’ya yaklaştığında kalabalık içinde kaybolduğunu ve mucizevî iyileştirme için İsa’ya teşekkür etmediğini fark etti. Yine de gelmişti. giysisine dokunmaya çalışmak yerine İsa’nın kendisini iyileştirmesini isteyemez miydi? Yakınına gelmeden ve ayaklarına kapanmadan önce bunu düşünemez miydi? Düşündü ama yine de geldi. Belki de imanı sandığımızdan daha olgun bir imandı.