headerLogo2b-18pt-myriadpro

İsa ve Cüzamlı Adam

Bekleyin ve Görün

07 acts 2 crowd listeningtom1b temp5 45Bu ayetlerde İsa’nın verdiği şifayı saklamak istemesinin nedenlerinden birini öğreniyoruz. Kalabalıkları kontrol altında tutmak! Daha doğrusu, kalabalıkların kendi çevresinde oluşması ve kendisini izleme nedenlerini kontrol etmek. İsa’nın birinci amacı müjdeyi duyurmaktı. Kalabalıkların çevresini şifa bulmak için sarmasını özellikle istiyor değildi. Cüzamlının durumunda olduğu gibi, ne zaman ihtiyaç içindeki birini görse, o kişiye uzandı ve gücü iyileşmesi gereken her ne ise onu iyileştirdi. Fakat amacı insanların, kendisine sözlerini duymak için gelmesiydi. Sözleri insanların hayatını değiştirecek ve sonsuza dek kalıcı olacaktı. Bekleyin ve görün, İsa’nın sözlerini okudukça yaşamınızın değiştiğini göreceksiniz.

Unutmayın, süpermarkette tanıtım standlarındaki elemanların amacı sizin ürünlerini satın almanızı sağlamaktır. Ürün örneklerinin amacı sizi tamamıyla doyurmak değildir. Raftaki ya da buzluktaki ürünün kalitesini kanıtlamak ve böylece sizi almaya ikna etmektir. Aynı şekilde, İsa’nın mucizeleri ve cinleri kovmasının amacı insanları tamamıyla doyurmak değildir. Okuduklarınız, bugün bilgisayarı kapattıktan çok uzun bir süre sonra bile yüreğinizde kalacaktır. Size sadece şunu hatırlatmak isterim, İsa’nın mucizelerinin amacı, gerçek kimliğini kanıtlamak ve böylece sizi kendisini kabul etmek için ikna etmek için tasarlanmıştır. İsa, sadece birkaç bedava numune alıp tadına bakmamızdan çok daha fazlasını ister bizim için. Kendisini satın almamızı ve kendisine sahip olmamızı ister.

Geçenlerde markette böyle bir şey başıma geldi. Standta belli bir marka peynir tanıtan tatlı bir kız vardı. Peynirler küp şeklinde kesilmiş ve üzerlerine bir kürdan takılmıştı. Yine turumu tamamladım ve dört çeşit peynir numunesi tattım. O zamana kadar eşim ve ben o markayı denememiştik. Ne oldu biliyor musunuz? Bu numuneler, satın aldığım markayı değiştirmeme neden oldu. Eski markamızı bırakıp, numunesini tattığımız markaya geçtik. Numuneleri tadanlar olmaktan çıkıp, markaya sadık insanlar haline geldik.

Söz konusu peynir olduğunda en iyi olan tek bir marka yoktur. Tercihe bağlıdır. Söz konusu iman olduğunda ise, seçenekler iyice dardır. Samimi olduğunuz ve sadık olduğunuz sürece herhangi bir imana sahip olabilir misiniz? Yoksa, sadece tercih edilebilir değil, insanlık için yaşamsal öneme sahip bir inanç var mıdır? Tanrı’nın gördüğü şekliyle en derin ihtiyaçlarımızı karşılayan bir inanç var mıdır? Yazımı tek bir inanca olan ihtiyacımızın ve bu inancın merkezindeki kişinin, yani İsa Mesih’in önemini vurgulayarak bitirmek istiyorum.

08 leper3 45Cüzama geri dönelim. Cüzam kişinin vücudunda ilerledikçe, insan giderek insana benzemekten çıkar. Eksik ayak ve el parmakları, irinli deri vs. Kanımca, bu hastalığın en kötü yanı da, çoğu zaman cüzamlıların kör olmasıdır. Aslında kör olmaları hastalıktan kaynaklanmıyor. Gözlerindeki hissi kaybettikleri için gözlerini kırpmayı unutuyorlar. Yalnız cüzamlılar arasında en yalnızları, görme yetilerini kaybedenlerdir. Çünkü dünyada gözleri görmeyen insanların çoğundan farklı olarak gözlerinin sağlayamadıklarını ellerinin yardımıyla da bulamazlar. Elleri de dokunma hissini kaybetmiştir. Gerçekten yalnızdırlar.

Cüzam, kayıp olmanın sembolüdür. Cüzam, günahın bizleri yiyip tüketmesi, varlığımızın ta derinlerini girmesi ve giderek kimliğinizi yok etmesinin bir resmidir. Sonunda sizi yalnız, hor görülmüş, reddedilmiş halde ve ümitsiz bırakır - insan önünde olmasa bile Tanrı önünde bu şekilde bıraktığı kesindir.

Tanrı’nın Işığından ve Sevgisinden Sürgün Edilmek

İsa’nın elleriyle cüzamlının yaralarına dokunması cesaretten çok daha fazlasını gerektiriyordu. Merhamet gerekiyordu. İsa’nın fiziksel olarak cüzam hastalığını taşıyanlara davrandığını okudunuz. Merhametli yüreği, ne zaman ruhsal olarak cüzamlılara baksa cız ediyordu. Daha önce sorduğum soruyu hatırlıyorsunuz, değil mi? Tanrı’nın huzurunda günahkar olduğumuzu kabul ettiğimizde, bunun Tanrı’nın gözünde cüzamlı olduğumuzu kabul etmek gibi olduğunu bilip bilmediğinizi sormuştum. İsa, çevresindekilerin gerçek ruhsal durumunu biliyordu ve sonsuzluktaki yazgılarını gördüğünde varlığının ta içinde sarsılmıştı. Tanrı’nın ışık ve sevgisinden uzaklaştırılacak ve sonsuza dek karanlık ve çaresizlik içinde kalacaklardı. İnsanın durumunu en iyi anlatan sözcük, ‘kayıp’tır. Çok şükür İsa bu dünyaya merhametin beden almış hali olarak geldi. Günahkarların ölmemesi, cennette sonsuz yaşama kavuşmaları için ölmeye hazırdı.

Aslında, İsa insanlara baktığında yüreğinden iki sözcük geçiyordu.

09 500 slideshow despair hopeless lost 451) KAYIP - İsa kendisini çarmıha germelerine neden izin verdi? İsa bunun sırf kayıpları kurtarmak için olduğunu söyledi. “Nitekim İnsanoğlu [İsa], kaybolanı arayıp kurtarmak için geldi.” (Luka 19:10, İncil)

Günah hakkında size öğretilenlerden dolayı, günahı Tanrı’nın Tevrat, Zebur ve İncil’de ciddiye aldığı kadar ciddiye almadığınızı biliyorum. Tanrı’nın sözleriyle kayıp ve günahkar insanın, günahsız bir Tanrı’dan nasıl ayrıldığını görün:

“Ama suçlarınız sizi Tanrınız'dan ayırdı. Günahlarınızdan ötürü O'nun yüzünü göremez, sesinizi işittiremez oldunuz.” (Yeşaya 59:2, Eski Antlaşma)

Tıpkı çaresiz bir hastalığı olan insanın kaybolması gibi insanlık da kayıptır. Tanrı’yla aramızdaki bu uçurum üzerinde Tanrı bir şey yapmadıkça kimse bir köprü kuramaz. Adaletin yerine gelmesi için bizi Tanrı’dan ayıran günahın bedelinin ödenmesi gerekiyordu. Tevrat, Zebur ve İncil’i okurken, Tanrı’nın günahın bağışlanması için günah kurbanını zorunlu kıldığını görmezden gelemezsiniz. Bu nedenle, bu web sitesinde bu konuda çok şey okuyacaksınız. Ayrıca sık sık aşağıdaki ayetlerden alıntı yapıldığını göreceksiniz:

“Çünkü canlılara yaşam veren kandır. Ben onu size...kendinizi günahtan bağışlatmanız için verdim. Kan yaşam karşılığı günah bağışlatır.” (Levililer 17:11, Eski Antlaşma)

“Ölecek olan, günah işleyen candır.” (Hezekiel 18:4, Eski Antlaşma)

“...kan dökülmeden bağışlama olmaz.” (İbraniler 9:22, İncil)

“Tam bir bilgelik ve anlayışla üzerimize yağdırdığı lütfunun zenginliği sayesinde Mesih'in kanı aracılığıyla Mesih'te kurtuluşa, suçlarımızın bağışlanmasına kavuştuk.” (Efesliler 1:7-8, İncil)

“Oysa Mesih, kendisini bir kez kurban ederek günahı ortadan kaldırmak için çağların sonunda ortaya çıkmıştır.” (İbraniler 9:26, İncil)

“Çünkü günahın ücreti ölüm, Tanrı'nın armağanı ise Rabbimiz Mesih İsa'da sonsuz yaşamdır.” (Romalılar 6:23, İncil)