headerLogo2b-18pt-myriadpro

Elçi Pavlus’un İncil’i Bozduğunu ve İsa’yla İlgili Yanlış İddialarda Bulunduğunu Duydum. Neden İncil’in Başına Bunların Gelmesine İzin Verdiniz?

Yazarları Etkileyen Tanrı’dır

04 image4834 mercy prayer worship 45Aşağıdaki ayetleri okurken Pavlus’un isteğiyle yazılmış olmadıklarını unutmayalım. Bu ayetler insandan kaynaklanmaz. İlahidir. Bununla birlikte, bazı Müslüman arkadaşlarım Pavlus’un Hıristiyanlık’ı ele geçirip İsa’yı olmadığı bir şey yaptığını söylüyor. Bu iddia kesinlikle yanlıştır. Pavlus, Hıristiyanlık’ın kontrolünü ele geçirip karanlığa götürmemiştir. Yukarıdaki ayetler, bildiriyi taşıyanın insan yazarlar olmadığını, aksine Kutsal Yazılar’ın yazılması sırasında bildirinin Kutsal Ruh tarafından yazıldığını söylüyor. Yazarları etkileyen Tanrı’dır. Yazarlar bildiri konusunda pasif, yazma konusunda ise etkindi. Kutsal Ruh etkin aracıydı.

Elçi Pavlus İsa’nın beden almış Tanrı olduğunu ifade ediyor: “Çünkü Tanrılığın bütün doluluğu bedence Mesih'te bulunuyor.” (Koloseliler 2: 9, İncil). “Kuşkusuz Tanrı yolunun sırrı büyüktür. O, bedende göründü.”  (1. Timoteos 3:16, İncil)

Şimdi, bu İsa’nın insanlara kendisinin kim olduğuyla ilgili verdiği izlenimden farklı mı? İsa’nın ilahi olmakla ilgili iddiasının olup olmadığına siz karar verin. Tanrı olduğunu iddia ediyor mu?

“Babanız İbrahim günümü göreceği için sevinçle coşmuştu. Gördü ve sevindi." Yahudiler, "Sen daha elli yaşında bile değilsin. İbrahim'i de mi gördün?" dediler. İsa, "Size doğrusunu söyleyeyim, İbrahim doğmadan önce ben varım" dedi. O zaman İsa'yı taşlamak için yerden taş aldılar, ama O gizlenip tapınaktan çıktı.” (Yuhanna 8: 56-59, İncil)

‘Ben varım’ ifadesi şimdiki zamanda yazılmış ama geçmişteki bir zamandan söz ediyor.  Tanrı’ya uyarlandığında, zamana bağlı olmayan sürekli varoluşu ifade ediyor. Bunu Zebur’da görüyoruz: “Dağlar var olmadan, daha evreni ve dünyayı yaratmadan öncesizlikten sonsuzluğa dek Tanrı sensin.” (Mezmur 90: 2, Eski Antlaşma)

05 rename 47 eternity 45Biz zamanı geçmiş, şimdiki ve gelecek zaman olarak ayırıyoruz ama söz konusu Tanrı olduğunda, Tanrı varlığını bu şekilde ölçmüyor. Örneğin, Tanrı’nın geçmişi yoktur. Bu nedenle, ‘BEN BEN OLANIM’ ismini almıştır ve kendisini Musa’ya bu isimle açıklamıştır.  

“Musa şöyle karşılık verdi: ‘İsrailliler'e gidip, 'Beni size atalarınızın Tanrısı gönderdi' dersem, 'Adı nedir?' diye sorabilirler. O zaman ne diyeyim?’ Tanrı, ‘Ben Ben'im’ dedi, ‘İsrailliler'e de ki, 'Beni size Ben Ben'im diyen gönderdi.'” (Mısır’dan Çıkış.3:13-14, Eski Antlaşma)

Önceden Var Olmasıyla İlgili Bir Soru

İsa’nın Yahudiler’e verdiği yanıtla, Tanrı’nın Eski Antlaşma’da kendi adıyla ilgili söyledikleri arasındaki benzer ifadeyi görebiliyor musunuz? İsa’nın bu ifadeyi kullandığı yanıt, önceden var olmasıyla ilgili bir soru üzerine verilmişti. Yahudiler’in itirazı İsa’nın henüz elli yaşında bile olmaması, ve bu nedenle İbrahim’i görmüş olamayacağıyla ilgiliydi. İsa, buna İbrahim’den önce var olduğunu söyleyerek yanıt verdi. İnsan doğasında henüz elli yaşında değildi ve insan olarak İbrahim’den önce var olmuş olamazdı. Bununla birlikte, İsa’nın açıklaması insan doğasıyla ilgili değildir. Kalabalığa, kendisi insanken, aynı zamanda, İbrahim daha doğmadan önce var olan bir doğası olduğunu anlatıyor. Eğer kendilerine açıklanmadıysa, insanlar İsa’nın ‘geçmişiyle’ ilgili olarak bunları nasıl bilebilir? Bir anlamda, vahiy, Tanrı’nın insana, başka türlü insanın bilemeyeceği bir şeyi açıklamasını içerir. Ancak Tanrı bize nasıl biri ve kim olduğunu ve nerede olduğunu söyleyebilir. İsa’nın bu açıklaması, Yuhanna Müjdesi’nin birinci bölümünde İsa’yla ilgili söylenenlere karşılık geliyor. Tanrı’nın bu ayetlerde İsa’nın sadece bir peygamber olduğunu açıklayıp açıklamadığına bakın:

“Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı. Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi. Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı. Yaşam O'ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. Söz, insan olup aramızda yaşadı. O'nun yüceliğini Baba'dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul'un yüceliğini gördük.” (Yuhanna 1:1-4, 14 İncil)

Neden İsa’yı Taşlamak İstediler?

06 following jesus3 temp5 45İsa Tanrı olduğunu iddia etti mi? Evet, etti ama Müslüman dostlarım için bunu kabul etmenin ne kadar zor olduğunu biliyorum. Varsayımları ve önyargıları, İncil İsa hakkında ne iddia ederse etsin, İsa’nın söylediklerini kabul etmelerine engel olacaktır. Çoğunun Hıristiyanlık’a karşı önyargıları işte bu kadar güçlüdür! Her durumda, İncil Yahudiler’in İsa’nın Tanrı olduğunu iddia ettiğini anladıklarını açıkça söylüyor. İsa’nın iddiası Tanrı’ya küfür sayılırdı. Yani, Tanrı’nın niteliklerinin ve haklarının kendisine ait olduğunu iddia etmekti. Bu nedenle, Yahudiler, hemen oracıkta, mahkemeye bile çıkarmadan İsa’yı taşlama girişiminde bulundular. Neden İsa’yı taşlamak istediler? Musa’nın yasasına göre Tanrı’ya küfür cezası buydu. Burada sizin anlamanızın önemli olduğu konu Yahudiler’in İsa’nın kendi hakkındaki iddiasını anlamış olduklarıdır. İsa’yı taşlama girişimleri İsa’nın sözlerinin kendisinin ilahi olduğunu ifade ettiğinin kanıtıdır.  

“Babanız İbrahim günümü göreceği için sevinçle coşmuştu. Gördü ve sevindi."
Yahudiler, "Sen daha elli yaşında bile değilsin. İbrahim'i de mi gördün?" dediler. İsa, "Size doğrusunu söyleyeyim, İbrahim doğmadan önce ben varım" dedi. O zaman İsa'yı taşlamak için yerden taş aldılar, ama O gizlenip tapınaktan çıktı.” (Yuhanna 8: 56-59, İncil)