headerLogo2b-18pt-myriadpro

Muhammed'in Geleceği İncil'de Önceden Bildirilmiş miydi? 4- Göklerin Egemenliği'nin Unsurları Nedir?

KRALLIK VE EGEMENLİK

Kutsal Kitap’ta Göklerin Egemenliğinden söz edilen ayetleri çalıştığınız zaman, aynı sözcüğün hem ‘krallık’ hem de ‘egemenlik’ olarak çevrilebileceğini görürsünüz. Gelişi ya da yaklaşmasından söz ettiğimizde ‘egemenlik’ çevirisi daha uygundur. Egemenlikler ya da idareler yaklaşıp, çekilebilirken, krallıklar kalıcı nitelik ve sınırlara sahiptir. 07 image12056 kingdom blue 45Bu iki dünya birbirine yakından bağlı öyle değil mi? Kral William’ın egemenliğinden ve Büyük Britanya Krallığı’ndan söz ederiz. Önceki, krallığın yönetimini ve ikincisi, bu idarenin hangi devlet üzerinde olduğunu anlatır.

Krallardan söz etmişken, Kral Hirodes’in bir seferinde Mesih Kral’la yaşadığı büyük bir sorunu aktarmak istiyorum:

Kutsal Kitap’ın bize Göklerin Egemenliğinin Kralı’nın İsa olduğunu söylediğini bilecek kadar onu okudunuz. İşte Tevrat ve Zebur’da bu Kral’ın doğası ve gelişi hakkında bulunan 300’den fazla peygamberlikten biri.

“Ama sen, ey Beytlehem Efrata, Yahuda boyları arasında önemsiz olduğun halde, İsrail'i benim adıma yönetecek olan senden çıkacak. Onun kökeni öncesizliğe, zamanın başlangıcına dayanır.” (Mika 5: 2, Eski Antlaşma)

İsa nerede doğmuştu? Hakkında alışılmadık olan şey neydi? Bu peygamberliği tamamlanmasına kadar izleyelim:

“İsa'nın Kral Hirodes devrinde Yahudiye'nin Beytlehem Kenti'nde doğmasından sonra bazı yıldızbilimciler doğudan Yeruşalim'e gelip şöyle dediler: "Yahudiler'in Kralı olarak doğan çocuk nerede? Doğuda O'nun yıldızını gördük ve O'na tapınmaya geldik." Kral Hirodes bunu duyunca kendisi de bütün Yeruşalim halkı da tedirgin oldu. Bütün başkâhinleri ve halkın din bilginlerini toplayarak onlara Mesih'in nerede doğacağını sordu. "Yahudiye'nin Beytlehem Kenti'nde" dediler. "Çünkü peygamber aracılığıyla şöyle yazılmıştır: 'Ey sen, Yahuda'daki Beytlehem, Yahuda önderleri arasında hiç de en önemsizi değilsin! Çünkü halkım İsrail'i güdecek önder senden çıkacak.'” (Matta 2:1-6, İncil)

08 image5077 jesus birth wisemen 45Bu yıldızbilimciler, O’nu Tanrı olarak yüceltmek için gelmişlerdi. Bunun nedeni, Kral’ın eşsizliğini önceden bildiren Kutsal Yazıları bilmeleri değil, yıldızın olağandışı görünümü nedeniyle bu gerçek konusunda ikna olmuş olmalarıydı. Kral ilahi mi? Acaba Tanrı bu gerçek konusunda sizi ikna etmek için hangi yolu kullanacak?

Bu gizemli yıldızbilimciler, Yahudiler’in Kralı olarak doğanın nerede olduğunu soruyorlar. İsa, Krallığındaki kullarının anayasal oylarıyla Kral olmadı. Kral olarak doğdu. Dünyaya geldiği an kraldı. İsrail ya da başka biri O’nun egemenliğini reddetse de kral olarak kalmaya devam etmektedir. Doğudan gelen bu ziyaretçiler bu Kral’ın memnuniyetini önceden kazanmak istiyorlar mıydı, daha sonra krallığını Doğuya doğru genişletirse kendilerine karşı iyilik yapmasını mı istiyorlardı?

Bunu bilmiyoruz. Kral Hirodes’in bu yıldızbilimcilerin ilan ettikleri şeyden rahatsız olduğunu biliyoruz. Kendi krallığının sona ermesinden korkuyordu. Mesih Kral’ın gelişi büyük bir sevinç kaynağı olması gerekirken, Hirodes ve arkadaşları gelişinden ötürü paniğe kapıldılar.

Neden İsa’nın gerçek kimliği hakkında iki kez düşünmelisiniz? İncil nedeniyle. Bu peygamberlik ve peygamberliği alan Kişinin doğası nedeniyle.

“Ama sen, ey Beytlehem Efrata, Yahuda boyları arasında önemsiz olduğun halde, İsrail'i benim adıma yönetecek olan senden çıkacak. Onun kökeni öncesizliğe, zamanın başlangıcına dayanır.” (Mika 5: 2, Eski Antlaşma)

Peki ya gelecek Olan’ın kökeni? “Onun kökeni öncesizliğe, zamanın başlangıcına dayanır.” En azından Mesih Kral’ın öncesiz ve sonrasız olduğu anlamına gelir. Kutsal Yazılar bu ifadeyi doğrular, “Onun kökeni öncesizliğe, zamanın başlangıcına dayanır.” İlahi doğasının ve kişiliğinin sonsuzluğunu ifade ediyor.

“Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı. Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi. Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı. Yaşam O'ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. Söz, insan olup aramızda yaşadı. O'nun yüceliğini Baba'dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul'un yüceliğini gördük.” (Yuhanna 1:1-4, 14, İncil)

09 eternity2b your eternity 45Göklerin Egemenliğinin anayasası öncesizliğe; zamanın başlangıcından öncesine kadar izlenmelidir. Öncesizlikte tarihlendirmeli ve büyük anayasanın, kulları olarak Tanrı’yla barıştırılanları gördüğünü anlamalıyız. İncil’in anlattığı gibi Tanrı’yla ilişkisi eski gönencine kavuşturulan herkes Egemenlikte yaşayan kişilerdir.

“Şöyle ki Tanrı, insanların suçlarını saymayarak dünyayı Mesih'te kendisiyle barıştırdı.” (2. Korintliler 5:19, İncil)

Bir zamanlar Göklerin Egemenliğinin dışında olup artık giriş izni verilenler, bu anayasada bulunan güvence, dokunulmazlık ve ayrıcalıkları tek bir kelimeyle anlatabilirler. Lütuf. Egemenlikteki hiç kimsenin elinden bereketlerinden hiçbiri alınmayacağı için belki de ‘lütuf’ sözcüğü Kral ve kulları arasındaki ilişkiyi anlatmak için yeterli değildir.