headerLogo2b-18pt-myriadpro

Muhammed'in Geleceği İncil'de Önceden Bildirilmiş miydi? 4- Göklerin Egemenliği'nin Unsurları Nedir?

 

16 iii number 5tom long temp5 45Daha önce, dünyasal bir krallığın unsurlarının neler olduğunu sormuştum. Göklerin Egemenliğini anlamak için bu beş unsurun bir taslağını kullandık. Tıpkı dünyasal bir krallığın kralı, anayasası, kulları, yasaları ve sahip olduğu bir bölgesi olduğu gibi, Göklerin Egemenliğinin de böyle ilkeleri vardır. Bu beş alanı belli bir amaç için ele aldım. Müslüman akademisyenlerin Muhammed’i kast ettiğini iddia ettikleri bu ayette Göklerin Egemenliği hakkında okuyoruz:

“Size doğrusunu söyleyeyim, kadından doğanlar arasında Vaftizci Yahya'dan daha üstün biri çıkmamıştır. Bununla birlikte, Göklerin Egemenliği'nde en küçük olan ondan üstündür.” (Matta 11:11, İncil)

Şu ana kadar Göklerin Egemenliği hakkında öğrendikleriniz ışığında, Muhammed’in egemenliğe girme koşullarını yerine getirdiğini söyleyenlerle dürüst olarak fikir birliğinde olabiliyor musunuz? Muhammed peygamberlerin sonuncusu muydu ve bu nedenle, Göklerin Egemenliğine giren son peygamber miydi? Makalenin sonraki bölümünü okuduktan sonra bu kararı size bırakıyorum.

BU AYETTE ‘EN KÜÇÜK OLAN’ İFADESİNİ NASIL ANLAMALIYIZ? HANGİ ANLAMDA ‘KÜÇÜK’?

“Size doğrusunu söyleyeyim, kadından doğanlar arasında Vaftizci Yahya'dan daha üstün biri çıkmamıştır. Bununla birlikte, Göklerin Egemenliği'nde en küçük olan ondan üstündür.” (Matta 11:11, İncil)

Bazı Müslüman akademisyenler, ‘en küçük’ ifadesinin tarihsel sıra bağlamında anlaşılması gerektiğine inanıyorlar. Onlara göre Göklerin Egemenliğine girecek olan son peygamber Muhammed olmalı çünkü son peygamber odur. Maalesef, Kutsal Yazılar bunu söylemiyor.

'Muhammed'in İncil'de bildirilmesi: Matta Müjdesi'nde söz edilen kişi Muhammed midir?' adlı makaleyi okudunuz mu? Bu makalede Müslümanlar’ın Muhammed’ten söz ettiğini iddia ettiği bir ayetten bahsetmiştim. “Vaftizci Yahya’dan sonra kim gelir?” diye sormuştum. Şu ayeti okumuştuk: “Gerçi ben sizi tövbe için suyla vaftiz ediyorum, ama benden sonra gelen benden daha güçlüdür. Ben O'nun çarıklarını çıkarmaya bile layık değilim. O sizi Kutsal Ruh'la ve ateşle vaftiz edecek.” (Matta 3:11, İncil)

17 image5500 pray worship blue 45Neyi keşfettiğimizi hatırlıyor musunuz? Vaftizci Yahya başka bir bölümde bu gizemli kişinin kim olduğunu söylüyor. İsa Mesih. Vaftizci Yahya son Eski Antlaşma peygamberiydi. Dünyada Göklerin Egemenliği vaaz edilmeden önceki son peygamberdi. Kutsal Yazılar ilk kilise için hazır olana dek geçici olarak bu rolü üstlenen elçi ve peygamberler dışında, son peygamber oydu. Bildirisi, Göklerin Egemenliğinin yakın olduğuydu. Bunun anlamı başka bir peygamberin geldiği değildi. Bu, Kral’ın yakında geleceği anlamına geliyordu. Yahya kendi hizmetinin Mesih’inkinden farklı olduğunu göstermeye özen gösterdi. Yahya, sadece çölde sesini yükselten biriydi: "Bu kez, "Kim olduğunu söyle de bizi gönderenlere bir yanıt verelim" dediler. "Kendin için ne diyorsun?" Yahya, "Peygamber Yeşaya'nın dediği gibi, 'Rab'bin yolunu düzleyin' diye çölde haykıranın sesiyim ben" dedi." (Yuhanna 1: 22-23, İncil).

Mesih çok daha büyüktü! Vaftizci Yahya, kendisinin İsa’nın çarıklarının bağını çözmeye bile layık olduğunu düşünmüyordu. "Benden sonra gelen O'dur. Ben O'nun çarığının bağını çözmeye bile layık değilim." (Yuhanna 1: 27, İncil). Peygamberler bunu başka bir peygamber için söylemez. Vaftizci Yahya böyle söyledi çünkü gelecek Olan, peygamberden daha fazlasıydı.

İsa peygamberden üstün müydü? Vaftizci Yahya ne dedi?

“'Ben Mesih değilim, ama O'nun öncüsü olarak gönderildim' dediğime siz kendiniz tanıksınız. Gelin kiminse, güvey odur. Ama güveyin yanında duran ve onu dinleyen dostu onun sesini işitince çok sevinir. İşte benim sevincim böylece tamamlandı. O büyümeli, bense küçülmeliyim." Yukarıdan gelen, herkesten üstündür. 19 image11640 jesus return king god 45Dünyadan olan dünyaya aittir ve dünyadan söz eder. Gökten gelen ise, herkesten üstündür."” (Yuhanna 3: 28-31, İncil)

Vaftizci Yahya, İsa Mesih’in üstünlüğünü kanıtlamak ve İsa’nın kendisinden ne kadar üstün olduğunu göstermek istiyor. Yahya, savını tek bir kilit varsayıma dayandırıyor. Vaftizci Yahya, İsa’nın, geldiği yer dolayısıyla üstün olduğunu söylüyor. İsa ‘yukarıdan’ ya da ‘göklerden’ geliyor. İsa’nın kökeni göklerdir. Oysa Vaftizci Yahya, dünyadandır. Doğumuna gelince, Vaftizci Yahya insan olan ebeveynlerden doğmuştur. Göksel bir rütbesi yoktur ve Tanrı’nın Oğlu’yla aynı yetkiyle konuşamaz.

Bağ benzetmesinde ‘taş’ ya da ‘baş taş’a benzetilerek anlatılanın kimliğini ele aldığımızda bunu gördük. (Lütfen 'Muhammed'in İncil'de bildirilmesi: Matta Müjdesi'nde söz edilen kişi Muhammed midir?' adlı yazıya tekrar bir bakın.)

“Bir benzetme daha dinleyin: Toprak sahibi bir adam, bağ dikti, çevresini çitle çevirdi, üzüm sıkma çukuru kazdı, bir de bekçi kulesi yaptı. Sonra bağı bağcılara kiralayıp yolculuğa çıktı. Bağbozumu yaklaşınca, üründen kendisine düşeni almaları için kölelerini bağcılara yolladı. Bağcılar adamın kölelerini yakaladı, birini dövdü, birini öldürdü, ötekini de taşladı.

Bağ sahibi bu kez ilkinden daha çok sayıda köle yolladı. Bağcılar bunlara da aynı şeyi yaptılar. Sonunda bağ sahibi, 'Oğlumu sayarlar' diyerek bağcılara onu yolladı. "Ama bağcılar adamın oğlunu görünce birbirlerine, 'Mirasçı bu; gelin, onu öldürüp mirasına konalım' dediler. Böylece onu yakaladılar, bağdan atıp öldürdüler. Bu durumda bağın sahibi geldiği zaman bağcılara ne yapacak?"

İsa'ya şu karşılığı verdiler: "Bu korkunç adamları korkunç bir şekilde yok edecek; bağı da, ürününü kendisine zamanında verecek olan başka bağcılara kiralayacak." İsa onlara şunu sordu: "Kutsal Yazılar'da şu sözleri hiç okumadınız mı? ''Yapıcıların reddettiği taş, işte köşenin baş taşı oldu. Rab'bin işidir bu. Gözümüzde harika bir iş!' 

"Bu nedenle size şunu söyleyeyim, Tanrı'nın Egemenliği sizden alınacak ve bunun ürünlerini yetiştiren bir ulusa verilecek. "Bu taşın üzerine düşen, paramparça olacak; taş da kimin üzerine düşerse, onu ezip toz edecek." Başkâhinler ve Ferisiler, İsa'nın anlattığı benzetmeleri duyunca bunları kendileri için söylediğini anladılar." (Matta 21: 33-45, İncil)