headerLogo2b-18pt-myriadpro

İSA'NIN İKİLİ DOĞASI 1- Kutsal Yazılar’ın İsa’nın İkili Doğası Hakkında Anlattıklarını Açıklayan Karşılaştırmalı Bir Liste

İsa’nın eşsizliğini anlamak

13 image11351 erase eraser jesus text 45Birçok insanın İsa’nın eşsizliğine karşı çıkmasının nedenini anlamamız önemli. Bazıları İsa hakkında İncil’de resmedilenlere şiddetle karşı çıkarlar çünkü bugüne kadar farklı bir öğretiyle yetişmişlerdir. İsa’nın olağanüstü yeteneklere sahip bir insan olduğunu ama Tanrı olmadığını iddia ederler. Dünya dinlerinden biri, İsa’nın sadece Tanrı’nın ilk doğan ruhsal çocuğu olduğunu söyler. Tanrı (Elohim), birçok ruh eşiyle birlikte gezegen üzerinde yaşar ve çok sayıda ruhsal çocuk doğmasını sağlar. Mormon ilahiyatına göre, bu ruhsal varlıklar fiziksel bedenlerde yaşamayı beklerler. (1)

İsa hakkındaki bu tür çeşitli görüşlerle ilgili sorun nedir? Kutsal Yazılar’ın tanıklığını çarpıtırlar. Tanrı’nın kendisi hakkında söylediklerini bir kenara atmak veya inanmayı tercih ettiğimiz bir şeyi yerine koymak tehlikelidir. Kutsal Kitap’taki şu son ayetlere kulak verin,

“Bu kitaptaki peygamberlik sözlerini duyan herkesi uyarıyorum! Her kim bu sözlere bir şey katarsa, Tanrı da bu kitapta yazılı belaları ona katacaktır. Her kim bu peygamberlik kitabının sözlerinden bir şey çıkarırsa, Tanrı da bu kitapta yazılı yaşam ağacından ve kutsal kentten ona düşen payı çıkaracaktır.” (Vahiy 22:18-19)

Tanrı’nın kendisini hakkında söylediği herhangi bir şeyi anlamak kolay mı? Sanmıyorum. Tanrı tamamıyla farklı bir varlık. O sonsuz ve ruh olan bir varlıktır ve bizim ölümlü zihinlerimiz O’nu anlayamaz. Tanrı’yı görebilseydik ve inancımızı gördüklerimiz üzerine kurabilseydik bunun bize kesin olarak yardımı olurdu. Hemen hemen herkes ruhların görülemeyeceğini bilir değil mi? En yakın arkadaşlar bile birbirlerinin ruhlarını göremezler. 14 rename 20 wide text 1 45Bu nedenle, İncil’de Tanrı kadar büyük bir varlığın görülemeyeceğini okumak bizi şaşırtmamalı. “Tanrı'yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi.” (Yuhanna 1:18). Hiçbirimiz Tanrı’yı göremeyiz. Tanrı görünmezdir. “Onur ve yücelik sonsuzlara dek bütün çağların Kralı, ölümsüz ve görünmez tek Tanrı'nın olsun! Amin.” (1.Timoteos 1:17).

İsa kimdir? O [Tanrı’nın] varlığının öz görünümüdür.” (İbraniler 1:3). Tanrı, İsa kişisinde insan biçimine büründüğü zaman, insan Tanrı’nın gözle görülür bir biçimini gördü. Fakat insan Tanrı’yı hiçbir zaman görmüş değildir. Ruhlar görünmez olduğu için bu mümkün değildir.

Kutsal Kitap, Tanrı’nın bedensel olarak kalıcı bir şekilde görünmesini kaydetmemektedir – İsa Mesih doğana kadar böyle bir şey kaydedilmemiştir. Tabii ki, Tanrı kendisini bedensel biçimde göstermeyi seçmemiş olsaydı, bir bedeni olmazdı. Mucize gerçekleşti ve Tanrı bunu yapmayı seçti. “Tanrı bütün doluluğunun O'nda bulunmasını uygun gördü.” (Koloseliler 1:19). İsa tamamıyla insan mıydı? Bunu sorgulayan kimse olduğunu sanmıyorum. İsa tamamıyla Tanrı mıydı? Evet, İsa’da bir gram tanrılık bile eksik değildi. Ne o zaman, ne de şimdi.

İsa’nın ikili doğasını anlıyor muyum? Kesinlikle hayır. İsa’ya inananlar, İsa’nın ikili doğası doktrinine inanıyorlar, ama bunu anladıkları için değil, Tanrı bunu açıkladığı için. Tanrı böyledir ve Tanrı’nın sevgisi ve mükemmel özelliklerini anlamakta ilerlemek istiyorsak, bunu fark etmemiz önemlidir.

Bu hataya düşmeyin!

15 image6291 man smoking 45Birçok kişi, İsa’nın büyük bir insan, büyük bir öğretmen veya büyük bir peygamber olduğunu kabul ederek, İsa’nın kimliği meselesini çözdüklerini düşünür. Ne var ki, İsa ve öğrencileri, O’nun Tanrı olduğunu ilan ettiklerinde kelimeleri karıştırmış değillerdi. Örneğin, bu dizide öğrencilerden birinin İsa’yı sonsuz Söz olarak betimlediğini göreceksiniz. İsa’nın bu şekilde tasvir edildiği İncil ayetlerine derinlemesine bakacağız. “Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı. Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi. Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı. Yaşam O'ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı…Söz, insan olup aramızda yaşadı.” (Yuhanna 1:1-3,14). İsa sonsuz Söz ise, İsa için “iyi bir insan” veya “sadece büyük bir peygamber” diyerek entelektüel açıdan ödün vermek mantıksal açıdan tutarsızdır, öyle değil mi?

İsa Tanrı olduğunu iddia ediyorsa, o zaman, iddiaları ya gerçektir ya da yanlıştır. Yanlışsa, bilerek kalabalıkları yanlış bir şekilde yönlendiren bir yalancı olması gerekir. Şayet İsa bize yalan söylediyse, onun için artık “üstün dürüstlüğe sahip bir insan” veya “tarihteki en büyük peygamberlerden biri” dememiz mümkün olamaz. İsa nasıl, hem iyi hem de yalancı olabilir?

Hiç İncil’i okudunuz mu? Okumadıysanız ama okumak istiyorsanız, hoş bir süprizle karşılaşacaksınız. Herhangi bir dini kökenden gelen ve İncil’de İsa hakkında yazılanları okuyanların İsa’ya çekildiklerini hissettikleri söylenir. Neden mi? Çünkü İsa kendine özgü birisidir! Yaşadıkları dönemin din önderlerinin talimatıyla İsa’yı tutuklamaya giden nöbetçilerin söylediklerine kulak verin. “Görevliler geri dönünce, başkahinlerle Ferisiler, "Niçin O'nu getirmediniz?" diye sordular. Görevliler, "Hiç kimse hiçbir zaman bu adamın konuştuğu gibi konuşmamıştır" karşılığını verdiler.” (Yuhanna 7:45-46)

Eskiden Müslüman olup da İsa Mesih’e inanan kişilerin tanıklıklarını okurken mutlaka Barakat’ın tanıklığını okuyun. Ailede İsa’yı ilk olarak izleyen kişi derin bir dindarlığa sahip olan babasıydı. Barakat babasıyla ilgili olarak şöyle yazıyor,
“Son yirmi yıldır gerçeği aradığını ve sonunda İsa Mesih’te bulduğunu söyledi… Sakinliği, vakur hali ve çektiği zulmu son derece sabırlı bir şekilde taşıması beni çok etkiledi. Babama neyin cazip geldiğini anlamak için İncil’i tekrar okumaya karar verdim.