headerLogo2b-18pt-myriadpro

İsa'yla Aç ve Çobansız 5.000 Kişilik Bir Kalabalık

İşte Kutsal Yazılar’dan kendisiyle ilgili bu şaşırtıcı gerçekleri bildiren Kişi’nin kim olduğunu biraz daha iyi anlamamıza yardım edecek birkaç ayet. Bu ayetler kuşku duyan çoğu kimsenin iki kez düşünmesine neden olacaktır.  

06 image11166 shadow jesus 451.  “Güçlü sözüyle her şeyi devam ettirir.”  (İbraniler 1:3, İncil)

2.  “Görünmez Tanrı'nın görünümüdür.”  (Koloseliler 1:15, İncil)

3.  “Her şeyden önce var olan O'dur ve her şey varlığını O'nda sürdürmektedir.” (Koloseliler 1:17, İncil)

4.  “Her şey O'nun [İsa’nın] aracılığıyla ve O'nun [İsa’nın] için yaratıldı.” (Koloseliler 1:17, İncil)

5.  “Çünkü Tanrı bütün doluluğunun O'nda [İsa’da] bulunmasını uygun gördü. Mesih'in çarmıhta akıtılan kanı aracılığıyla esenliği sağlamış olarak yerdeki ve gökteki her şeyi O'nun aracılığıyla kendisiyle barıştırmaya razı oldu.” (Koloseliler 1:19-20, İncil)

6.  “Bu lütuf, tanrısızlığı ve dünyasal arzuları reddedip şimdiki çağda sağduyulu, doğru, Tanrı yoluna yaraşır bir yaşam sürebilmemiz için bizi eğitiyor. Bu arada, mübarek umudumuzun gerçekleşmesini, ulu Tanrı ve Kurtarıcımız İsa Mesih'in yücelik içinde gelmesini bekliyoruz.”  (Titus 2:12-13, İncil)

7.  “Kuşkusuz Tanrı yolunun sırrı büyüktür. O, bedende göründü, Ruh'ça doğrulandı, meleklerce görüldü, uluslara tanıtıldı, dünyada O'na iman edildi, yücelik içinde yukarı alındı.”  (1.Timoteos 3:16, İncil)

Peki ya kalabalık? Henüz ellerinde İncil yoktu. Bu gerçekleri okumamışlardı. Kalabalıklar İsa hakkında ne düşünüyordu? İsa’nın, cinleri kovarken veya körlerin gözlerini açarken sergilediği yetkiyle aynı derecede sözlerini destekleyebileceğini biliyorlardı. Ekmeğin güzel tadını ve kokusunu ve lezzetli balığı anımsıyorlardı. Nitekim, bu hikayenin Yuhanna’nın aynı hikayeyi nasıl anlattığına bakalım ve kalabalığın İsa’nın mucizesi karşısında ne yaptığını görelim:

“İsa onların gelip kendisini kral yapmak üzere zorla götüreceklerini bildiğinden tek başına yine dağa çekildi.”  (Yuhanna 6:15, İncil)

İsa’nın Merhameti

07 lovetom1 temp5 45Kutsal Kitap’ta incelediğimiz bu hikayede İsa’nın duygusu merhamet ve acımadır. İsa halka acıdı. “Çobansız koyunlara benzeyen bu insanlara acıdı.” Merhamet nedir? Sevginin eyleme dökülmüş halidir. İsa, merhametin beden almış haliydi. Aynı zamanda Kutsal Yazılar’dan gördüğümüz gibi beden almış Tanrı’ydı. Umarım bu ayetler insanların İsa hakkında sahip olduğu yanlış fikirleri düzeltmenize yardımcı olur. En azından bazı Müslüman arkadaşlarımın ‘Tanrı Oğlu’ terimi hakkında yanlış bir fikre sahip olduklarını biliyorum. İsa’nın, Tanrı ve Bakire Meryem arasında bir cinsel birlikteliğin ürünü olduğuna inandığımızı düşünüyorlar. Bu süreçte İsa’nın bir şekilde tanrı ve Meryem’in bir şekilde tanrı haline geldiğini sanıyorlar. Öyle değil. İncil bunu öğretmiyor ve hiçbir Hıristiyan ne Tanrı ne de Bakire Meryem hakkında bu gibi iğrenç ve saygısız düşüncelere sahip olamaz. İncil’de İsa’nın Tanrı’nın oğlu olmasıyla ilgili anlatılanlar fiziksel oğullukla ilgili değildir. İsa’nın beden almış Tanrı olduğunu söylemeden önce, kendinize birkaç şeyi hatırlatın:

1.  Tanrı büyüktür. 
2.  Tanrı için hiçbir şey olanaksız değildir.
3.  İnsanın Tanrı olması mümkün değildir fakat Tanrı istediği takdirde, kendisini insanlıkla giydirmesi olanaksız değildir.  
4.  Tanrı’nın yolları ve düşünceleri bizimkilerden üstündür. 
5.  Tanrı, evreni yaratmadan önce bize sormadı. 
6.  Tanrı, doğasının karmaşıklığını anlamamıza ihtiyaç duymaz. Zaten anlayamayız. 
7.  Evet, Tanrı birdir ama birliğinin anlayamadığımız karmaşık yanları vardır. Zaten insan bunu bekler, öyle değil mi? O zaman Tanrı’nın sahip olduğu türde birliğin, bir matematikçinin birlik kavramından farklı olabileceği ihtimalini göz önünde bulundurmalıyız.

Tamam. Tanrı’yı zihinlerimizin küçük sınırlarından özgür bıraktık ve O’nu başka bilgileri tuttuğumuz küçük kutular içinde sınırlı tutmamaya karar verdik.

Lütfen bunu yeniden yavaş yavaş okuyun.

08 eternity3a your eternity 45Beden almış Tanrı olarak İsa, Tanrı’nın olağanüstü doğasını yansıtan, etten kemikten yapılmış kusursuz bir aynaydı. İsa, sadece Tanrı’nın ilahi kutsallığını yansıtmakla kalmadı aynı zamanda Tanrı’nın ilahi yüreğini de yansıttı. Bunu yeniden yavaş yavaş okumanızı öneririm. Beden almış Tanrı olarak İsa, Tanrı’nın olağanüstü doğasını yansıtan, etten kemikten yapılmış kusursuz bir aynaydı.

Bunu ikinci kez okurken, aklınıza İsa’yla ilgili olarak aktardığım yedi ayetten biri geldi mi? Hangisi? Haklısınız, listedeki ikinci ayet: “Görünmez Tanrı'nın görünümüdür.”  (Koloseliler 1:15, İncil)

İsa, Tanrı’nın ilahi kutsallığını yansıtmakla kalmadı aynı zamanda ilahi yüreğini de yansıttı. Kendisi günahsız ve günaha karşı son derece hassas olduğu halde, günahkarlara hep yakınlık gösterdi. Bu kişiler miras aldıkları sapmışlığın ve kişisel günahlarının sonuçlarını çekiyorlardı. İsa elini uzattığı çok sayıda insanın ruhsal olarak ‘ezik kamış’ gibi olduğunu, parçalanmış ve duygusal bakımdan kırılmaya hazır olduğunun farkındaydı.