headerLogo2b-18pt-myriadpro

İsa'nın Lazar'ı Ölümden Diriltmesi - 2. Bölüm

 

09 image11111 trinity sharpened 45“Üçlü Birlik” Kutsal Kitap’ta bulunmayan bir terimdir fakat Kutsal Kitap’ta Tanrı hakkında açık olan bir şeyi anlatmak için kullanılır. Kutsal Kitap açıkça Baba Tanrı, Oğul  Tanrı [İsa Mesih] ve Kutsal Ruh Tanrı’dan söz eder. Kutsal Kitap aynı zamanda sadece tek bir Tanrı olduğu gerçeğini de net bir şekilde sunar. Üçlü Birlik terimine şöyle ulaşırız: Hem üç, hem bir. Söz konusu sonsuz Tanrı ve sonsuzluk olduğunda dünyasal fizik ve matematik kuralları uygulanamıyor. 1 + 1 + 1 = 1 sınıfta doğru bir yanıt olmayabilir ama Tanrı için mümkündür. Bu eşitliği şu şekilde düşünmek daha doğru olacaktır:

1 x 1 x 1 = 1

Bu, Kutsal Kitap’ın Tanrı hakkında açıkladıklarını ifade etmenin bir yoludur. Her bir Kişi aynı ilahi öze sahiptir. Üç öz değil, tek bir öz vardır. Bunun anlaşılmasının zor olduğu bellidir. Tanrı nasıl Baba, Oğul ve Kutsal Ruh olabilir? Cennette, dünyadakinden farklı bir fizik düzeni olması mümkün müdür? Tanrı ne kadar da karmaşık bir varlık, öyle değil mi? Beden, can ve ruhtan oluşan kendi üçlü yapımızı anlamakta zorlanıyoruz, kaldı ki Tanrı gibi karmaşık bir varlığı nasıl anlayalım? Sonunda, Tanrı’ya kendisini tanımlaması için izin vermemiz en doğrusudur, değil mi? Ancak Tanrı kendisini tanımlayabilir.

Her durumda, üç tanrıya inanmadığımızdan emin olabilirsiniz. Lazar üç tanrıya inanmıyordu. Meryem ve Marta üç tanrıya inanmıyordu. Tanrı’nın birliği Hıristiyanlık’ın en temel öğretişlerinden biridir. Bu nedenle, Kutsal Kitap’ın öğretişlerini kabul ederseniz Tanrı’ya başka birini eş koşarak büyük bir günah işlediğinizi düşünmeyin. Tanrı’nın yanına bir tanrı daha koyarak iki tanrıya sonra da bir tane daha ekleyerek üç tanrıya inanmıyoruz!!! Kutsal Kitap bunu öğretmiyor ve biz de buna inanmıyoruz.

"...Tanrı ise birdir." (Galatyalılar 3: 20, İncıl)

İsa neden dua etti? Orada duran insanların yararı için, Baba’nın kendisini gönderdiğine inanmaları için dua ettiğini söyledi. İsa’nın dünyada gittiği her yerde Baba’yla ezeli ve ebedi birliği korundu ve gösterildi. Yuhanna’nın birinci bölümünde, cennetten dünyaya bu geçişinin farklı bir şekilde ifade edildiğini görüyoruz:

10 image11116 jesus word incarnate heaven 45“Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı. Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi. Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı. Yaşam O'ndaydı ve yaşam insanların ışığıydı. Söz, insan olup aramızda yaşadı. O'nun yüceliğini Baba'dan gelen, lütuf ve gerçekle dolu biricik Oğul'un yüceliğini gördük.” (Yuhanna 1:1-4,14, İncil)

İsa’nın Baba’nın eşsiz Oğlu olduğuna dikkat edin. Baba’yla ilişkisinin hiçbir anlamda ve hiçbir zaman fiziksel bir doğası olmamıştır. İsa’yı bu kadar benzersiz kılan nedir?

İsa’nın başlangıcı ve sonu yoktur. Zamandan bağımsızdır, değişmezdir. Bütün insanlar zaman içerisinde bir noktada var olur ancak İsa için aynı şeyi söyleyemeyiz. “İsa Mesih dün, bugün ve sonsuza dek aynıdır.” (İbraniler 13:8, İncil). Başka bir deyişle, İsa Mesih Bakire Meryem’in bir bebek doğurmasından önce de vardı. Aslına bakarsanız, okuduğumuz üzer O evrenin yaratılışından önce de vardı. “Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı.”

Vaftizci Yahya İncil’de İsa için anlatılanları onaylamaktadır: “Yahya ertesi gün İsa'nın kendisine doğru geldiğini görünce şöyle dedi: “İşte, dünyanın günahını ortadan kaldıran Tanrı Kuzusu!” Kendisi için, 'Benden sonra biri geliyor, O benden üstündür. Çünkü O benden önce vardı' dediğim kişi işte budur.” (Yuhanna 1:29-30, İncil). Vaftizci Yahya İsa’nın kendisinden önce var olduğunu belirtirken, kimin daha önce doğduğundan bahsetmiyordu. İncil’in Luka bölümü Vaftizci Yahya’nın İsa’dan yaklaşık 6 ay önce doğduğunu kaydeder (Bkz Luka 1: 26-37). İnsan olarak Vaftizci Yahya İsa’dan 6 ay büyüktü. Ancak İsa ebedi Sözdü. Zaman içinde İsa’nın var olmaya başladığı bir an yoktur. “İsa onlara, "Siz aşağıdansınız, ben yukarıdanım" dedi. "Siz bu dünyadansınız, ben bu dünyadan değilim.” (Yuhanna 8:23, İncil).

Gerçeğin tamamı bu değildir.

“Sizinle aynı fikirde değilim,” diyeceksiniz, “Vaftizci Yahya İsa’dan kişi olarak bahsediyor. “Çünkü O benden önce vardı' dediğim kişi işte budur.” İsa’ya ilahi bir varlık olarak seslenmiyor. O yüzden dediğim gibi, İsa sadece insandı.” İsa’nın insan olduğunu söylemek doğrudur ancak gerçeğin tamamı bu değildir. Bu muhteşem konuyu daha derin araştırmanız için İsa Tanrı Mı? başlıklı yazı dizisini okumanızı şiddetle öneririm. 11 image11115 eye gaze up look sharpened 45Kutsal Yazılar açıkça öğretir ki zamanda bir noktada Tanrı’nın ebedi sözü insanlığı giyindi. Neden? Bedeninin bizim günahlarımız uğruna kurban edilmesine izin vermek amacıyla: “Söz, insan olup aramızda yaşadı.” 

İsa’nın yaklaşmakta olduğunu görünce Vaftizci Yahya’nın ne dediğini hatırlıyor musunuz? Lazar’ın mezarına dönmeden önce bunu tekrarlamanın faydası var: “Yahya ertesi gün İsa'nın kendisine doğru geldiğini görünce şöyle dedi: “İşte, dünyanın günahını ortadan kaldıran Tanrı Kuzusu!” İsa Mesih’in kanı bizim günahımızı örtmez, üstünü kapatmaz, gizlemez, günahımızın borcunu ertelemez, ya da günahımızı indirgemez. O’nun kanı günahımızı ortadan kaldırır, bir kerede ve sonsuzluk boyunca!

Lazar Hala Ölü… Ama Bu Durum Çok Sürmeyecek!

Üzücü olan, mezarın önündeki kalabalık alanda İsa’nın düşmanı olan kişiler vardı. O’nu izleyip Tanrı’ya küfreder şekilde İsa’nın gerçekleştirdiği mucizelerin İblis’le anlaşması sayesinde olduğunuı söylüyorlardı. Aksini kanıtlamak için İsa bir cine veya cinlerin başına değil, açıkça Baba’ya sesleniyor. Sonra yüksek sesle İsa Lazar’ı mezardan çağırdı!