headerLogo2b-18pt-myriadpro

Dört Olağanüstü Ayet

10 image12309 logos soz long 45“Tanrı eski zamanlarda peygamberler aracılığıyla birçok kez çeşitli yollardan atalarımıza seslendi. Bu son çağda da her şeye mirasçı kıldığı ve aracılığıyla evreni yarattığı kendi Oğlu'yla bize seslenmiştir.” (İbraniler 1:1-2, İncil)

Antik çağın Grek filozofları logos kelimesini çok iyi bilirlerdi. Logos’un, her şeyi denetleyen, evrenin arkasındaki büyük ‘beyin’ olduğuna inanırlardı. Yüzyıllar boyunca bu konuda yazılar yazdılar. Elçi Yuhanna onların tanıdığı bu sözcüğü alıyor ve şöyle diyor: “Filozoflar dinleyin, felsefi düşüncenizi işgal eden ve yüzyıllardır hakkında yazdığınız bu şey hakkında bunları bilmelisiniz: Logos – evreni ve insan aklını denetleyen bu güç, insan olarak dünyaya geldi ve biz onun yüceliğini gördük.”

Bir seferinde Plato Atina’da çevresinde toplanan bir grup filozof ve öğrenciye bakıp şöyle dedi, “Belki de bir gün, Tanrı’dan tüm sırları açıklayan ve her şeyi gösterecek bir Logos (bir Söz) gelir.” Tanrı’nın bu müjdeyi yazması için yönlendirdiği Elçi Yuhanna diyor ki: “Evet, Plato. Logos GELDİ! Artık Tanrı bizlere kusursuz bir şekilde açıklandı.” “Tanrı'yı hiçbir zaman hiç kimse görmedi. Baba'nın bağrında bulunan ve Tanrı olan biricik Oğul O'nu tanıttı.” (Yuhanna 1:18, İncil)

Tanrı’nın bir olduğuna inanmak, İsa’nın Tanrı olduğuna inanmaktan daha mı kolay? Ben Kutsal Yazılar’ın bunu kabul ettiğine inanıyorum. “Kuşkusuz Tanrı yolunun sırrı büyüktür. O, bedende göründü...uluslara tanıtıldı, dünyada O'na iman edildi, yücelik içinde yukarı alındı.” (1.Timoteos 3:16, İncil). Tabii ki, Tanrı’nın bir olduğunu düşünmek, Tanrı’nın bizlere insan biçiminde göründüğünü düşünmekten daha kolaydır. Öte yandan, yapmamamız gereken hata, sadece anlamadığımız için doğru olamayacağını düşünmemektir. Bu gizem İncil’de nasıl anlatılıyor? Harika- ve bunu düşündüğümüzde bizlere vermesi gereken izlenim de tam olarak budur.

ESKİ ANTLAŞMA İSA’NIN TANRI OLUĞUNA TANIKLIK EDİYOR

11 bible4zz temp5 45Tanrı, dünyadaki ilahi görünümü için bizleri hazırlamak için zaman ayırdı mı? Evet, ayırdı. İncil’in birinci ayetinin yazılmasını esinlemeden çok önce buna başladı. İnsanlığa gelecek olan Mesih ve Kurtarıcı’nın Tanrı olacağını açık seçik bir şekilde ilan etmek için Eski Antlaşma’yı kullandı. Bu yazıda iki bildirisini ele alacağız:

1. BİLDİRİ:

“Çünkü bize bir çocuk doğacak,
Bize bir oğul verilecek.
Yönetim onun omuzlarında olacak.
Onun adı Harika Öğütçü, Güçlü Tanrı,
Ebedi Baba, Esenlik Önderi olacak.” (Yeşaya 9: 6, Eski Antlaşma)

Peygamber Yeşaya bu peygamberliği İsrail Babil’e esir düşmeden en azından yüz yıl önce ve İsa’nın doğumundan neredeyse 600 yıl önce yazmıştır. Başarısız monarşilerin uzun listesine bakarken ve İsrail krallığının yıkıntıları arasında otururken Yeşaya, yüzyıllar ötesine, Tanrı’nın bu gezegeni ziyaret edeceği zamana baktı.

ÇOCUK - Gelecekte doğacak çocuğun tarifinde, onu insanlığın geri kalanından açıkça ayıran ünvanlar görüyor musunuz? Ben görüyorum. Benimle fikir birliğinde olmayan Yahudiler var. Bu ayetlerin Hizkiya’yla ilgili olduğunu söyleyerek ayete zulmediyorlar. Fakat bu peygamberlik söylendiğinde Hizkiya çoktan doğmuştu. Oysa bu ayet doğacak bir çocuktan bahsediyor. Daha da önemlisi, çocuğun kimliğiyle ilgili betimlemeler normal bir insan için söylenemez.

İsa’yla ilgili büyük sır, doğumuyla ilgili değil, ilahi oluşuyla ilgilidir. Ya da farklı bir şekilde ifade edecek olursak, iki ayrı doğasıyla ilgilidir. Kutsal Kitap’ta İsa’nın başka hiçbir insanın hiçbir zaman sahip olmadığı biçimde iki ayrı doğası olduğunu görüyoruz. Biri insan; diğeri ilahi. Bu dizide, İsa’nın iki doğası ya da ikili doğası olduğunu söylediğimizde ne demek istediğimizi öğrenebilirsiniz. 

OĞUL - Çocuğun doğacağı söyleniyor. Ama oğul için böyle söylenmiyor. Kutsal Yazılar oğulun doğacağını söylemiyor çünkü doğmadı. Doğumundan önce sonsuz Tanrı Oğlu olarak vardı. Ya da Yuhanna İncil’inde okuduğumuz gibi sonsuz Söz olarak vardı. Bu peygamberlikte, “Bize bir oğul verilecek” sözleri, üstü kapalı bir şekilde bize verilenin ilahi oluşunu ifade ediyor. Bunu daha önce alıntılanan bir ayette gördük. 12 image32 baby foot 45“Ama zaman dolunca Tanrı, Yasa altında olanları özgürlüğe kavuşturmak için kadından doğan, Yasa altında doğan öz Oğlu'nu gönderdi.” (Galatyalılar 4:4, İncil)

Neden İsa’nın bir kadından doğacağı söyleniyor diye soruyoruz? Başkaları hakkında bu şekilde konuşulsa bize ne kadar tuhaf geleceğini düşünün. “Bir kadından doğmuş olan Barak Obama'nın başkanlığının ilk başlarında büyük bir konuşma sanatı ustası olan bir adam görüyoruz.” “Bir kadından doğmuş olan Roberto Carlos Türkiye’de oynayan en ünlü yabancı futbolculardan biriydi.” Kadından doğmamış olsalardı nasıl var olabilirlerdi ki? Doğumunda ve kökeninde bu tür bir dil kullanmayı gerektirecek kadar özel olan neydi? Hiçbir şey. Tabii ki doğdular. Yaşam böyle başlar zaten! Fakat İsa’nın durumunda beklenmedik bir şey oldu. Doğaüstü olan gerçekleşti. Beden alma gerçekleşti. Gerçekten Tanrı olan bizim uğrumuza insan oldu. Her şeyin Rabbi olan, boyun eğme konumuna ve kul biçimini almaya kabul etti. Bizim doğamızı ve yaratılışta bizim sahip olduğumuz yeri yüklenmesi onun kendisini ne kadar da alçaltmasıdır! Bunun üzerinde düşünün. “Söz, insan olup aramızda yaşadı.” (Yuhanna 1:14, İncil)