headerLogo2b-18pt-myriadpro

Dört Olağanüstü Ayet

28 image12324 easter sunday angels tomb 45İsa’nın söylediklerini ne zaman hatırladılar? Ancak İsa’nın boş mezarındaki iki melek hatırlattığında! İsa’nın ölü bedeninin sarılı olduğu kefene serpecekleri baharatlar ellerinde olduğu halde orada durmakta olan kadınların ne kadar mahcup olabileceğini hayal edin!

Peki ya yakında elçi olacak olan adamlar? Cuma günü İsa’nın çarmıha gerilmesinden beri, çılgına dönmüş kalabalıkların elinde kendilerinin de öldürüleceğinden korkarak saklanıyorlardı. İsa’nın ölümü kendisini takip edenleri o kadar hayal kırıklığına uğratmıştı ki, dirilişi hakkında onlara verdiği güvence akıllarından tamamıyla çıkmıştı. İsa’nın ölümden dirileceğini söylediği günde mezara bile gitmemişlerdi!

İmansızlık ettikleri için onları ayıplamalı mıyım? Ayıplayamam. Ancak kusursuz bir hayat sürdürmüş olan bir kişi ayıplayabilir. Ama öğrenciler ne yapacaklarına karar veremeden önce dirilmiş İsa onlara göründü. Mahcubiyetleri sevince dönüştü ve sıkıntılı yürekleri sevinçle doldu.

“Bunları anlatırlarken İsa gelip aralarında durdu. Onlara, "Size esenlik olsun!" dedi.
Ürktüler, bir hayalet gördüklerini sanarak korkuya kapıldılar.
İsa onlara, "Neden telaşlanıyorsunuz? Neden kuşkular doğuyor içinizde?" dedi. "Ellerime, ayaklarıma bakın; işte benim! Dokunun da görün. Hayaletin eti kemiği olmaz, ama görüyorsunuz, benim var."
Bunu söyledikten sonra onlara ellerini ve ayaklarını gösterdi. Sevinçten hala inanamayan, şaşkınlık içindeki öğrencilerine, "Sizde yiyecek bir şey var mı?" diye sordu.” (Luka 24:36-41, İncil)

29 image10175 bible dark 45Yaşam Yazarı bu insanlarla ne kadar da harika bir hikaye yazacak. İncil’in Hıristiyanlık’ın ilk yıllarındaki yayılışının tarihsel anlatımını veren kısmında bunu okuyabilirsiniz. Elçilerin İşleri Kitabı’na bakın. Yuhanna Müjdesi’nden sonra geliyor.

DÖRT OLAĞANÜSTÜ AYETLE ÇALIŞMAMIZA DEVAM EDELİM

“Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı. Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi. Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı...Söz, insan olup aramızda yaşadı.” (Yuhanna 1:1-3, 14, İncil)

1. GERÇEKİsa sonsuz Tanrı Oğlu olarak her zaman var oldu. “Başlangıçta Söz vardı.” Kutsal Yazılar’ın bize bu gerçek hakkında neler söylediği üzerinde durduk. İsa’nın ilahi doğasıyla ilgili fikir ayrılıkları bu şekilde yatışır mı? Yatışmalı çünkü başlangıcı Olmayan’ın üzerinde düşünüyoruz. Söz, yaratılıştan önce vardı ve Söz sonunda bedene büründüğünde, İsa’yla yüzyüze geliyoruz.

2. GERÇEKİsa, Baba Tanrı’dan ayrı bir Kişidir ama yine de O’nunla birdir. İsa hakkında bölümün birinci ayetinde açıklanan ikinci önemli gerçek budur. “Başlangıçta Söz vardı. Söz Tanrı'yla birlikteydi ve Söz Tanrı'ydı.” Elçi Yuhanna diyor ki, “Söz Tanrı'yla birlikteydi.” Bunun harifiyen anlamı şu, “Söz Tanrı’ya yönelikti.” Grekçe bağlı sözcüğü yakınlık düşüncesine sahiptir. İsa sadece sonsuzlukta var olmakla kalmadı ama aynı zamanda Baba’yla en fazla mümkün olan yakınlığa da sahipti. Baba ve Oğul iki kişidir ama yücelikleri eşittir. Aynı öze sahipler. İki öz değil, iki Tanrı değil. Tek bir öz. Sonsuzluk boyunca Kutsal Ruh’la var oldular; insanın bilmediği ve bilemeyeceği bir eşitlik ve yakınlık düzeyine sahiptiler. Önsözde bundan üçlü birlik tektanrıcılığı olarak söz ettim. Tanrı’nın doğasının birliğindeki karmaşıklığı için Üçlü Birlik terimini de kullanıyoruz. Doğasını yeterli bir şekilde tanımlayan sözler var mı? Ben bulamadım. Gerçek şu ki, bu sözleri bulmak mümkün değildir. Tanrı’nın ilahi doğası ve Oğul ve Baba arasındaki ilişki hakkında gizemler vardır bunları çözmek için sonsuzluğu beklememiz gerekecek.

30 image5550 pail ocean 45Tanınmış bir Hıristiyan akademisyen Tanrı’nın üçlü birlik doğası hakkında kalın bir kitabı bitirdikten kısa bir süre sonra, Kuzey Afrika’nın Akdeniz kıyısı boyunca yürümekteydi. Yürüyüşü sırasında, elindeki kovayı deniz suyuyla doldurup sonra da kumdaki büyük deliğe döken bir çocuk gördü. Adam çocuğa ‘Neden bunu yapıyorsun?’ diye sordu.
“"Akdeniz’i deliğe döküyorum,’ diye cevap verdi çocuk büyük bir ciddiyetle.
“Oğlum, ne kadar imkansız bir şeyi yapmaya çalışıyorsun!’ diye azarladı adam çocuğu. “Deniz çok büyük ve senin deliğin çok küçük.” Akademisyen yürüyüşüne devam ederken, kendisinin Tanrı’nın üçlü birlik doğası hakkında yazma gayretlerinin de o çocuğun gayretine benzediği aklına geldi. Konu fazlasıyla derin ve adamın aklı fazlasıyla küçüktü!

Üçlü Birlikte Kutsal Yazılar’daki kavranılmaz ama açık bir doktrindir. Tüm ilahi gizemler arasında kuşkusuz en derinidir. İnsan kavrayışının çok ötesinde olsa bile, Tanrı’nın kendisini Kutsal Yazılar’da bu şekilde açıkladığına kuşku yoktur. Üçlü birlik tektanrıcılığı Kutsal Yazılar’da vardır. Tanrı, sonsuzlukta üç Kişi’de var olan tek Tanrı’dır. Bu, üç farklı Tanrı olduğu anlamına gelmez. Aksine, Tanrı tek öze sahip üç Kişi’dir. İlahi öz, Tanrılığın üç üyesinde – Baba, Oğul ve Kutsal Ruh- bütün olarak ve bölünmeden, aynı anda ve sonsuzca bulunmaktadır. Üçlü Birliği inkar etmek veya yanlış anlamak Tanrı’nın doğasını inkar etmek veya yanlış anlamaktır.

“Bu benim,” diyorsunuz, “Kabul etmeliyim ki, bu doktrin karşısında şaşırıp kalıyorum!” Hayatta anlamadığımız milyonlarca şey yok mu?