headerLogo2b-18pt-myriadpro

Bir Katolik Hangi Ölçüye Göre Hıristiyan Sayılır?

28 confusion much1 45Bazı sözler birbirine uymaz. Birbiriyle çelişir. Kutsal Kitap’ta açıklananlarla kıyasladığımızda aynısının Katolik Kilisesi öğretişleri için de söylenmesi şarttır. Bu öğretişler Tanrı Sözü’yle çelişir. O zaman Katolikler ikisine de inanabilir mi? Maalesef, bu olanaksızdır. Kimsenin birbirine karşıt iki görüşe aynı anda inanması mümkün değildir.

Katolik olan biri İsa’ya tam anlamıyla güvenirse, kendisini, Katolik Kilisesi’nin doktrin ve uygulamalarıyla büyük bir çelişki içinde bulacaktır. Katoliklerin İncil’in mesajına gerçekten inanıp aynı zamanda Katolikliğin ilkelerine inanması olanaksızdır. Birine inanmak diğerini reddetmek anlamına gelir.

Gerçek bir Hıristiyan Olursam Katolik Kilisesi’nde Kalmalı mıyım?

Katolik Kilisesi’nde gerçek imanlılar olduğuna inanıyorum. Fakat bu insanların gerçek Hıristiyan olmasını sağlayan Katolik Kilisesi değildir. Kilise’nin öğrettiklerinin aksine, bunların hepsinin ötesine bakıp, Kutsal Kitap’ı kendileri için okuyup İsa Mesih’e iman ederek Tanrı’yla yaşayan bir ilişkiye sahip olmayı başardılar. Katolik Kilisesi’nde kalmalılar mı? Daha önce söylediğim gibi, insanın birbirine karşıt iki görüşe aynı anda inanması mümkün değildir. Katoliklerin İncil’in mesajına gerçekten inanıp aynı zamanda Katolikliğin ilkelerine inanması mümkün değildir.

Kurtulmuş ve cennet yolunda olan Roma Katolikleri var mı? Katolik Kilisesi’nde Rab İsa Mesih’le karşılaşmış olanlar var fakat karşılaştıktan sonra sadık Katolikler olarak kalamazlar. Artık onlara Katolik denemez. Örneğin, Katolik Kilisesi’nde kalırlarsa Ayin’e katılmaları gerekir. Tekrarlanamayacağını bildikleri halde nasıl İsa’nın tekrar tekrar çarmıha gerildiği bir törene katılabilirler? “Çünkü kendini sunmakla bunu ilk ve son kez yaptı.”  (İbraniler 7:27)

“Gerçekten kurban edilmiyor ki,” diyorsunuz, “Sadece gerçek kurbanın yeniden canlandırılması.”  Bu doğru değil. Katolik Kilisesi Ayin’in gerçek bir kurban olduğu görüşünde. (Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraf 1365). “O halde, sunaktaki sunu, İsa Mesih’in çilesi ve ölümünün sadece anılması değil, Başkahin’in [İsa] kansız bir kurban edilmeyle kendisini Sonsuz Baba’ya, çarmıhta yaptığı gibi, kabul edilebilir bir kurban olarak sunmasıyla gerçek ve uygun bir kurban edilme eylemidir.” (Mediator Dei, Pope Pius XII, sayı 68). 

29 image11479 puzzled confused sharper 45Bundan sonra Rahip ne yapıyor? Sözde kasedeki şarabı İsa Mesih’in kanına ve ekmeği İsa Mesih’in gerçek bedenine dönüştürüyor. Katolik Kilisesi, ekmek ve şarabın değişmemiş gibi görünse de, aslında değiştiğine inanıyor. (Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraflar 1376, 1413). Kilise bu değişimin doğa üstü bir olay olduğunu söylüyor. (Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraf 155). Kavrama gücünü aşıyor. (Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraf 156). Ayrıca, bu açıklama “duyulara ne kadar aykırı gelirse gelsin” sadık olanların bunu kabul etmesi gerekiyor. (Katolik Kilisesi Katekizmi, paragraf 158). Katolik Kilisesi’nde İsa’ya yeni iman eden kişinin neden artık sadık bir Katolik olamayacağını görebiliyor musunuz? Çünkü artık inanmadığı bir şekilde inanması gerekmektedir.

Cennet yolunda olan, kurtulmuş Roma Katolikleri olduğunda ısrar edenler ya Kutsal Kitap’ın öğretişlerini iyi bilmiyorlar ya da Roma Katolikliğinin ilkelerini bilmiyorlar. Sorun, ortalama Katoliğin, canını kayırması ve Tanrı ve kurtuluş hakkında inanması gerekenler hakkında Kilise’ye güvenmesidir. Katolik olan biri İsa Mesih’e gerçekten iman ettiğinde, kendi kendine düşünmeye başladığında ve imanı için Tanrı Sözü’nü temel aldığında, Katolik Kilisesi tarafından şart koşulan sonsuz tören ve dualar hakkında bir karar vermesi gerekir.

Belki de Katolik Kilisesi’ni Değiştirebilirim

Katolik Kilisesi’nden kalarak onları değiştirebileceğinizi düşünmeyin. Bu yazı dizisindeki sıralanan her bir hata uzun süre önce başkaları tarafından açıklanmış olsa da, Katolik Kilisesi dinlemeyi reddediyor. Tek bir doktrin hatasını bile kabul etmediler. Yanılmazlık iddiaları çürütülecek diye hiçbir hatalarını kabul edemezler.

Bırakmak Kolay Değil

30 image5793 wait framed 45İsa’ya yeni iman eden pek çok kişi Katolik Kilisesi’ni bırakmakta zorlanıyor. Katolik Kilisesi geleneklerinin ve dini kurallarının yaşamlarında nasıl derine işlemiş olduğunun farkında değiller. Katolik olmak, Türk veya Amerikalı ya da milliyetiniz her ne ise, o olmaya benzer. Kimliğinizi belirler. Dini kimliğinizi değiştirmek kolay değildir. Katolik Kilisesi’ni bırakmak, kişinin ailesi ve Katolik arkadaşlarıyla ilişkilerini gerebilir. Bu nedenle, genellikle ilk başlarda durumu idare etmek için en az direnç görecekleri yolu tercih ederler. Katolik Kilisesi’nde kalıp yeni inançlarını kendilerine saklarlar. Öte yandan, yeni kurtulmuş bir Katolik zaman içinde İncil’i çalıştığında İsa’nın devamlı kurban edilmesine katılmaması gerektiğini görecektir. Heykeller, tespih, günahların itiraf edilmesi, omuz örtüsü, kutsal su, Meryem’in yüceltilmesi, vs. gibi Kutsal Kitap’a aykırı uygulamalara katılmaması gerektiğini fark etmesi uzun zaman almayacaktır. İsa’ya yeni iman eden biri Meryem’den Cennet Kraliçesi olarak söz edilmesini kaç kez dinlemelidir? Katolikler’in tespihlerindeki boncuklarla dua ettikleri gibi, Meryem’in aracılığı için kaç kez yalvarmalılar? Tespihteki duaları geleneksel olarak bitirme sözlerinden biri şöyledir:

“Selam Sana, Kutsal Kraliçe, Merhamet Anası. Selam Sana, yaşamımız, tadımız ve umudumuz. Gözyaşı vadisinden sana yakarıyoruz, iç çekişlerimizi, yasımızı ve ağlayışımızı sana gönderiyoruz. O halde, en lütufkar savunucumuz, merhametli gözlerini bize çevir... bizim için dua et.”

Kaç kere? Bir kere bile gereğinden fazla. Neden mi? Kutsal Kitap’a aykırı olduğu için.