headerLogo2b-18pt-myriadpro

Bilim Tanrı’nın Var Olmadığını Kanıtladı mı? Bilim İnsanlarının Size Zorbalık Yapmalarını Kabullenmeyin!

19 image10855 prophet abraham gray xxx 45İlk olarak, ‘her şeye gücü yeten’ ifadesi Kutsal Kitap’ta hiç kullanılmamaktadır. Temel olarak Eski Antlaşma’da Tanrı’nın isimlerinden biri ‘El Şadday’ sözünden çıkartılmıştır. Çevirisi yapıldığında, ‘şadday’ ‘yüce’ anlamına gelir. Tanrı İbrahim’le bir antlaşma yaptığında Tanrı’nın kullandığı isim El Şadday’dır. Bunun Türkçe çevirisi bu ayetlerin başında görülmektedir:

“Avram doksan dokuz yaşındayken RAB ona görünerek, ‘Ben Her Şeye Gücü Yeten Tanrı'yım’ dedi, ‘Benim yolumda yürü, kusursuz ol. Seninle yaptığım antlaşmayı sürdürecek, soyunu alabildiğine çoğaltacağım.’ Avram yüzüstü yere kapandı. Tanrı, ‘Seninle yaptığım antlaşma şudur’ dedi, ‘Birçok ulusun babası olacaksın. Artık adın Avram değil, İbrahim olacak. Çünkü seni birçok ulusun babası yapacağım. Seni çok verimli kılacağım. Soyundan uluslar doğacak, krallar çıkacak. Antlaşmamı seninle ve soyunla kuşaklar boyunca, sonsuza dek sürdüreceğim. Senin, senden sonra da soyunun Tanrısı olacağım.” (Yaratılış 17:1-7, Eski Antlaşma). 

Tanrı’nın gücü her şeye yettiği halde Kutsal Kitap hiçbir zaman Tanrı’nın her şeyi yapabildiğini iddia etmemiştir. Nitekim Kutsal Kitap Tanrı’nın yapamayacağı şeyler olduğunu ifade ediyor. Örneğin, Kutsal Kitap Tanrı’nın günah işleyemeyeceğini söylüyor. “Kötüye bakamayacak kadar saftır gözlerin.” (Habakkuk 1:13, Eski Antlaşma). “Ayartılan kişi, “Tanrı beni ayartıyor” demesin. Çünkü Tanrı kötülükle ayartılmadığı gibi kendisi de kimseyi ayartmaz.” (Yakup 1:13, İncil). Kutsal Kitap Tanrı’nın yalan söyleyemeyeceğini de söylüyor. “Tanrı insan değil ki, yalan söylesin” (Çölde Sayım 23:19, Eski Antlaşma). “Elçiliğim, yalan söylemeyen Tanrı'nın zamanın başlangıcından önce vaat ettiği sonsuz yaşam umuduna dayanmaktadır.” (Titus 1:2, İncil). Bu, her şeye gücü yeter olmasıyla çelişmiyor, aksine zayıflık veya mutasyon ima eden hiçbir şeyi kabul edemeyecek olan doğasının yetkinliğini savunuyor.   

Bu nedenle, Kutsal Kitap’a göre Tanrı’nın her şeye gücünün yetmesi Tanrı’nın her şeyi yapabileceği anlamına gelmiyor. Tanrı, kutsal karakterine aykırı olabilecek bir şey yapamaz. Örneğin, günahsız Tanrımız, günah işleyip aynı zamanda Tanrı olamaz. Tanrı, yapmaya karar verdiği şeyleri yapabilir. Her şeye gücü yetmesinin gerçek anlamı budur -yapmaya karar verdiği her şeyi yapabilme yetisi.

20 image12020 snow mountain text sharper 45Ateistler, Tanrı’nın var olamayacağını ‘kanıtlamak’ için Kutsal Kitap’taki her şeye gücü yetme tanımını çarpıtıyorlar. İddialarının aksine her şeye gücü yetme, tanımı gereği olanaksız olan şeyleri yapma becerisini içermemektedir. Her şeye gücü yetme, başarısız olma becerisini de içermez. Her şeye gücü yetmeyi, başarısız da olma becerisini gerekli kılacak şekilde tanımlayarak ateistler, her şeye gücü yetmeyi olanaksız bir şey olarak tanımlarlar. Tabii ki her şeye gücü yeten bir Tanrı asla başarısız olamaz. Bu gibi argümanlar, deneyimsiz ateistler tarafından sıkça kullanılsa da, açıkçası mantıksızdır. Çoğu akıllı ateist bu gibi argümanları uzun süre önce bırakmıştır. Bu argümanları biliyor musunuz? Diyorlar ki,

(1)  Her şeye gücü yetme kendi kendisiyle çelişir. Tanrı, kendisi için kaldırması güç bir taş yaratabilir mi? Bunun yanıtı, Tanrı’nın mantıksal olarak olanaksız olanı yapamayacak olmasıdır. Her şeye gücü yeten bir Tanrı’nın kaldıramayacağı kadar ağır bir taş olamaz. Bu mantıksal olarak olanaksız olduğu için Tanrı yaratamaz, tıpkı ‘A’nın ‘A olmayanla’ aynı olduğunu kanıtlayamayacağı gibi. Bu, Tanrı’nın gücünü sınırlamaz çünkü Tanrı mantıksal olarak olanaklı olan her şeyi yapabilir.    

Eğer soruyu farklı sözlerle yeniden ifade edecek olursak, mantık açısından neden olanaksız olduğunu anlamak daha kolay olabilir. “Tanrı, her şeye gücü yeten birinin kaldırması için kaldırması çok ağır olan ve her şeye gücü yeten bir varlığın kaldırabileceği bir nesne yaratabilir mi?” Bu saçmalık. Daha önce kare daireler hakkında söylediklerim gibi, kayayla ilgili bu soru doğru şekilde anlaşıldığında kendi içinde tutarsız bir saçmalığa dönüşüyor. Tanrı mantıken olanaksız olanı yapamaz. Kutsal Kitap Tanrı’nın istediği her şeyi yapabileceğini ve yapmak istediği şeyleri başarması için bir zorluk olmadığını açıkça ortaya koyuyor. İşte her şeye gücü yeter olmanın gerçek anlamı budur.

21 image10857 rain 45(2)  Her şeyi bilmek ve her şeye gücü yetmek birbiriyle çelişmektedir. Tanrı bir olayın gelecekte kesin olarak olacağını biliyorsa, bu olayın gerçekleşmesini önleyebilir mi? Tanrı’nın gelecekteki olaylar hakkında her şeye gücünün yettiğini söylediğimizde aslında söylemek istediğimiz Tanrı’nın herhangi bir olayın herhangi bir zamanda gerçekleşmesine neden olabileceğidir. Eğer Tanrı haftaya Cuma günü Erzurum’da yağmur yağdırmak istiyorsa, yağmurun yağmasına neden olma yetisine sahiptir. Ayrıca, Tanrı’nın her şeyi bilmesi demek, herhangi bir günde ne olmasını istiyorsa bunu her zaman biliyor olması demektir. Olayları buna göre planlayabilir. Tanrı haftaya Cuma günü Erzurum’da yağmur yağmasını istiyorsa, evren yaratıldığında, yağmur yağmasını istediğini zaten bildirdi ve her şeyi buna göre ayarlardı. “Sonu ta başlangıçtan, henüz olmamış olayları çok önceden bildiren, tasarım gerçekleşecek, istediğim her şeyi yapacağım diyen benim.” (Yeşaya 46:10, Eski Antlaşma). Böylece, eğer Tanrı haftaya Cuma Erzurum’da yağmur yağacağını biliyorsa, bunun nedeni orada ve o zaman yağmurun yağmasını istemiş olmasıdır ve bunun olmasını sağlayacaktır. O gün havanın farklı olmasını isteseydi, ona göre ayarlama yapar, havanın farklı olmasını sağlardı.