headerLogo2b-18pt-myriadpro

İncil Güvenilir mi?

BARNABAS İNCİLİ

48 image11774 gospel of barnabas injil xxx 45İçsel testi geçemeyen bir belge örneğiyle devam etmek istiyorum. Konumuzdan sapmak istemiyorum, ama bu kitap çarmıhta İsa'nın yerine başka birinin öldüğünü destekler. Öğrettiklerinin inandırıcı olmadığı konusunda sizi uyarmalıyım. Burada kitabı dört konuda eleştirmekle yetineceğim. Kitabı kim yazmış olursa olsun, kitap hangi isimle yazılmış olursa olsun, bir kitap eğer bu şeyleri öğretiyorsa onun orijinalliğine güvenebilir misiniz?

1) Kitap İsa’nın değil, Muhammed’in Mesih olduğunu söyler. İsa’nın kendisi itiraf edip, ‘Ben Mesih değilim’ diyor (42. bölüm). Sonra kâhin şöyle diyor, ‘Mesih’in adı ne olacak?’ İsa şöyle yanıt veriyor, ‘Kutsanmış adı Muhammed’tir’ (97. bölüm). Bu da Al-i İmran 3:45 ve İncil’in Elçilerin İşleri 2:36, 17:2-3 ayetleriyle çelişir.

2) Tanrı’nın bir grup imanlıyı 70.000 yıl için cehenneme gönderdiğini yazar (137. bölüm) oysa Kuran Tanrı’nın atom boyunda bir adaletsizlik dahi yapmayacağını söyler (Nisa 4:40).

3) Şarabın fıçılarda saklandığını söyler (196. bölüm). Bu da kitabın Orta Çağlar’da yazılmış bir sahtekârlık örneği olduğunu gösterir çünkü İsa’nın döneminde şarap deri içinde saklanırdı. (“Hiç kimse yeni şarabı eski tulumlara doldurmaz. Yoksa tulumlar patlar; hem şarap dökülür, hem de tulumlar mahvolur. Yeni şarap yeni tulumlara konur, böylece her ikisi de korunmuş olur.” (İncil, Matta 9:17). Ağaçtan yapılmış fıçılar Orta Çağ’da Avrupa’da kullanılıyordu!!!

4) Şöyle der, “İsa gemiye binerek kendi kenti olan Nasıra’ya gitti. Oraya vardığında, ‘…gemiciler bütün kente yaptıklarını anlattılar.” İsa’nın gerçekten öğrencisi olan herkes Nasıra’nın Lübnan Dağlık bölgesinin en güney ucunda saklı çok güzel bir kent olduğunu bilir. Ve denizden 14 km içerdedir! Balıkçı köyü değildir! (20. bölüm)

Bu kitabın içindeki dil, tarih ve İ.S. 1. yüzyıldaki Yahudi dünyasının coğrafyasıyla ilgili hataları bile kitabın değerini düşürmeye yeter. 

Son bir nokta. Bu yazıda elyazması kanıtlarını ele aldığımız için Barnabas İncili’nin en eski nüshalarının İtalyanca ve İspanyolca olarak yazıldığını bilmelisiniz. Bunlar 15. yüzyıl ve sonrasına aittir. (15)

49 image10941 number 3 three 45Hatırlarsınız, kadim belgelerin güvenilirliğini belirlemek için kullanabileceğimiz üç soru vardır. Biri ‘içsel test’tir. Yazar bu belge hakkında ne söylüyor? Doğru olduğunu iddia ediyor mu? Doğru olmadığına dair herhangi bir belirti var mı? Barnabas İncili’ni okuduktan sonra şu soruyu sordum:

1) İnsan neden İ.S. 14. yüzyılda bu kitabı yazar ve 1. yüzyılda yaşamış olan Barnabas tarafından yazılmış gibi davranır? 2) Bu kişiyi bunu yapmak için motive eden şey nedir? Ne yapmaya çalışıyordu?

Neyi öğretmeye ve insanları ne konuda ikna etmeye çalıştığını anlayabilirsek o zaman bu kitabı neden yazdığını anlayabiliriz. Barnabas İncili ne öğretiyor? Barnabas İncili’nin ana konusu İsa’nın yaşamıdır. İsa’nın yaşamındaki bazı olayları yeniden anlatır ama bu anlatıların bazı noktalarında değişiklikler ve eklemeler vardır. Bu değişiklikler gelişigüzel değildir. Açık bir kalıp izlerler. Kutsal Kitap anlatılarının Kuran’ın öğretişine uyması için yapılmış amaçlı değişimlerdir. Örneğin şuna bakın:

Vaftizci Yahya, İsa ve Muhammed. Kutsal Kitap’ta Vaftizci Yahya’nın İsa’nın gelişini nasıl duyurduğunu okuyoruz: “Yahudi yetkililer Yahya'ya, "Sen kimsin?" diye sormak üzere Yeruşalim'den kâhinlerle Levililer'i gönderdikleri zaman Yahya'nın tanıklığı şöyle oldu açıkça konuştu, inkâr etmedi "Ben Mesih değilim" diye açıkça konuştu. Onlar da kendisine, "Öyleyse sen kimsin? İlyas mısın?" diye sordular. O da, "Değilim" dedi. "Sen beklediğimiz peygamber misin?" sorusuna, "Hayır" yanıtını verdi. Bu kez, "Kim olduğunu söyle de bizi gönderenlere bir yanıt verelim" dediler. "Kendin için ne diyorsun?" Yahya, "Peygamber Yeşaya'nın dediği gibi, 'Rab'bin yolunu düzleyin' diye çölde haykıranın sesiyim ben" dedi. Yahya'ya gönderilen bazı Ferisiler ona, "Sen Mesih, İlyas ya da beklediğimiz peygamber değilsen, niye vaftiz ediyorsun?" diye sordular. Yahya onlara şöyle yanıt verdi: "Ben suyla vaftiz ediyorum, ama aranızda tanımadığınız biri duruyor. Benden sonra gelen O'dur. Ben O'nun çarığının bağını çözmeye bile layık değilim." Bütün bunlar Şeria Irmağı'nın ötesinde bulunan Beytanya'da, Yahya'nın vaftiz ettiği yerde oldu. Yahya ertesi gün İsa'nın kendisine doğru geldiğini görünce şöyle dedi: "İşte, dünyanın günahını ortadan kaldıran Tanrı Kuzusu!” (Yuhanna 1:19-29, İncil)

50 teachable question mark 45Barnabas İncili’nde bu anlatının, İsa sanki Muhammed’in gelişini önceden bildirmiş gibi göstermek için nasıl değiştirildiğini görüyoruz. “Onu aramak için gelen birçok kişi gördüler çünkü başkahinler onu konuşurken yakalamak için aralarında danıştılar. Bu amaçlar Levililer’i ve yazmanların bazılarını ona gönderip sordurdular: "Sen kimsin?" İsa itiraf etti ve gerçeği söyledi: "Mesih değilim." Dediler ki: "İlyas ya da Yeremya mısın, ya da eski peygamberlerden biri misin?" İsa şöyle cevap verdi: "Hayır." Sonra şöyle dediler: "Kimsin? Bizi gönderenlere anlatalım diye bize söyle." O zaman İsa şöyle dedi: "Yahudiye’de haykıranın sesiyim ben: "Rab’bin elçisi için yolu hazırlayanım" Yeşaya (42. Bölüm) kitabında yazılı olduğu gibi. Sonra kâhin şöyle söyledi:"Mesih’in adı ne olacak?” İsa şöyle cevap verdi: "Mesih’in adı övgüye layık olandır  kutsanmış ismi Muhammed’dir.” (97. bölüm).